ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مشارکت در پیاده‌روی اربعین از راه‌دور و با سامانه واقعیت مجازی

فرهنگ سازی از واقعه اربعین رویکردی است که شرکت های دانش بنیان با استفاده از فناوری های پیشرفته و محصولات متنوعی که ارائه کرده‌اند به آن پرداخته‌اند تا با بهره گیری از این زیر ساخت‌ها کاربران علاوه بر دسترسی به دعاها و محتوای مربوط به این روز، امکان ساخت انیمیشن های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت های دانش بنیان در کنار خدمات بهداشتی و سلامتی و محیط زیستی، سامانه های متنوعی در حوزه های فرهنگی و آموزشی اربعین را ارائه کردند. اولین نمونه از این محصولات “سامانه اولین موکب” است.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان “سامانه‌ اولین موکب” را عرضه کرده است. در بخشی از این برنامه، به معرفی مرزهای خروجی به کشور عراق و راه‌های رسیدن به آنها پرداخته شده و کاربران می‌توانند در فضای تعاملی، نظرات و نکات خود را به صورت برخط در خصوص وضعیت مرزها با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

همچنین با استفاده از این سامانه موکب‌های مختلف می‌توانند نیازهای خود را به خادمین در این قسمت از برنامه ثبت کنند. افراد متقاضی خدمت در این موکب‌ها می‌توانند با ثبت اطلاعات خود با موکب‌ها ارتباط بگیرند.

در بخش فروشگاه اربعین، اقلام مورد نیاز این سفر معرفی و با همکاری مجموعه‌های مختلف این اقلام در اختیار زائران قرار گرفته است.

بخش همسفر اربعین برای ثبت نیازمندی سفر و همراهی مسافران با همدیگر طراحی شد است به طوری که افراد برای سفر ظرفیت خالی خود را اعلام و با اشتراک ظرفیت خالی، همسفران خود را انتخاب خواهند کرد. این اطلاعات با ثبت تصویر کارت ملی و احراز هویت خواهد بود. برای رفاه بیشتر زائران، معرفی اماکن زیارتی عراق و نقشه آنها، احکام زیارت و مداحی‌های اربعین نیز در این سامانه جایابی شده است تا زائران بتوانند با استفاده از این سامانه، سفر بهتری را تجربه کنند.

مسیر عشق

این نرم‌افزار برای تمام مشتاقان مسیر عشق الهی تهیه شده است. تیم طراحی این نرم افزار تلاش کرده است تا پرکاربردترین دعاها، زیارات، اماکن متبرکه و نکات کاربردی را برای زائرین اربعین فراهم کنند.

اپلیکیشن آموزشی با فناوری واقعیت افزوده

گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، یکی از شرکت‌های فناوری  را علاقه‌مند کرد تا با به کارگیری فناوری واقعیت افزوده در آموزش علاوه بر افزایش جذابیت محتولی کتاب درسی، دانش آموزان را در فضای سیالی از تخیل، لذت و یادگیری قرار دهد. 

در این نرم افزار با استفاده از فناوری‌های واقعیت افزوده، مثال‌های کتاب در تعامل با کاربران خواهند بود و این جذابیت علاوه بر افزایش انگیزه، قدرت یادگیری و خلاقیت را نیز افزایش می‌دهد. قابلیت تولید محتوا با فناوری واقعیت افزوده در موضوع اربعین و واقعه عاشورا در این نرم افزار پیش بینی شده است.

ساخت فیلم و انیمیشن VRو AR

ساخت انیمیشن واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از محصولات جدید یکی از دانش بنیان‌ها است. این زیر ساخت امکان ساخت فیلم به صورت VR برای اولین بار در ایران با ابعاد بسیار از اتصال تصاویز ۴۰ دوربین فیلمبرداری و همچنین ساخت انیمیشن ۳۶۰ درجه را ایجاد کرده است.

تولید محتوا با فناوری‌های VR‌و AR در حوزه اربعین با این زیر ساخت فراهم شده است.

سامانه واقعیت مجازی و تور مجازی

این محصول شامل ۳ فاز تولید محتوا، توسعه واقعیت ترکیبی و ارائه محتوا است. در فاز اول به کمک فتوگرامتری برد کوتاه، مدل سه بعدی اثر تولید و ویرایش خواهد شد. به طور همزمان در بستر یک نرم افزار تلفن همراه این محتوا در قالب فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی قابل دسترسی خواهد بود.

در گام بعد کاربر این نرم افزار را در تلفن هوشمند خود نصب کرده و با حرکت در فضای موزه یا هر مکان گردشگری و زیارتی دیگر می‌تواند به اطلاعات آن در فضای سه بعدی مجازی دست یابد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا