صنعت، معدن، تجارت

تدوین ۴۰ میلیارد دلار طرح معدنی برای تحقق برنامه هفتم

معاون ایمیدرو ضمن اشاره به صادرات ۱۳.۶ میلیاد دلاری معدن و صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲، اعلام کرد: برای تحقق برنامه هفتم توسعه، ۴۰ میلیارد دلار طرح معدنی و صنایع معدنی تدوین شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، سمیه خلوصی معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در نشست مجمع‌عمومی عادی سالانه ایمیدرو گفت: بیشترین رشد در نظر گرفته شده در برنامه هفتم مربوط به بخش معدن با ۱۳ درصد است که با اجرای طرح‌های تدوین شده، می‌توان رشد سالانه ۷.۲ درصدی را محقق کرد. در همین حال رشد بهره‌وری نیز باید به ۵.۸ درصد برسد تا به هدف رشد ۱۳ درصدی دست یابیم.

همچنین بخوانید

به گفته خلوصی، برای تحقق برنامه هفتم توسعه، ۴۰ میلیارد دلار طرح معدنی و صنایع معدنی تدوین شده است.

وی با اشاره به افزایش صادرات در سال ۱۴۰۲ با وجود محدودیت‌های بین‌المللی و سیاست‌های ارزی داخلی، خاطرنشان کرد: بخش معدن و صنایع معدنی، بیش از ۱۳.۶ میلیارد دلار محصول صادر کرد که ۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش از آن است.

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو افزود: ارز حاصل شده از صادرات بخش معدن و صنایع معدنی طی سال گذشته، به تأمین رشد ارزی کشور کمک کرد.

خلوصی با بیان اینکه روند سرمایه‌گذاری در ایمیدرو پایدار است، اذعان کرد: از سال ۸۱ تا پایان سال گذشته، حدود ۲۴ میلیارد دلار طرح تکمیل شده است. در سال ۱۴۰۲ حدود ۱.۶ میلیارد دلار طرح (۲۷ طرح توسعه‌ای و زیرساختی) به بهره‌برداری رسید و به موجب آن، برای ۳۶۷۹ نفر اشتغال‌زایی شد.

وی با اشاره به جایگاه ایمیدرو برای تسهیل در تولید و توسعه و همچنین فراهم سازی زمینه جهش تولید گفت: در سال ۱۴۰۳، تعداد ۴۸ طرح توسعه‌ای و زیرساختی به ارزش حدود ۳ میلیارد و ۶۹۴ میلیون دلار به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا