اقتصاد کلان

تورم تولید کشاورزی و دامداری سنتی اعلام شد

براساس اعلام مرکز آمار ایران، در تیر ماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت تولیدکننده در بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» ۱۴۹۲.۵ محاسبه شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۲.۹ درصد افزایش داشته‌است.

به گزارش آرمان اقتصادی، مرکز آمار ایران طی گزارشی تورم تولید کننده بخش زراعت، باغداری و دامداری سنتی در تیرماه شال جاری را اعلام کرد که بر اساس آن شاخص قیمت تولیدکننده این بخش ۱۴۹۲.۵ محاسبه شده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۲.۹ درصد افزایش داشته‌است. در این ماه شاخص دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) با رشد ۳۶.۰ درصدی مواجه بوده‌است.

همچنین بخوانید

کاهش تورم نقطه به نقطه

مطابق این گزارش، در تیر ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۲.۹ درصد است که در مقایسه با ماه قبل (۳۶.۴ درصد)، ۳.۵ واحد درصد کاهش داشته‌است. در این ماه بیش‌­ترین تورم نقطه به نقطه با ۶۸.۶ درصد مربوط به گروه «پرورش بز و بزغاله سنتی» و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۳.۵ درصد مربوط به گروه «غلات» است.

تورم تولید کشاورزی و دامداری سنتی اعلام شد

کاهش تورم سالانه

همچنین این مدت، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» در دوازده منتهی به تیر ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۶.۰ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳۶.۲ درصد)، ۰.۲ واحد درصد کاهش داشته‌است. در این ماه بیش‌ترین تورم سالانه مربوط به گروه «پرورش گوسفند و بره سنتی» با ۱۱۰.۸ درصد و کم‌ترین تورم سالانه مربوطه به گروه «زراعت» با ۱۱.۰ درصد است؛ همچنین در این ماه گروه «غلات» تورم ۰.۲- درصدی را تجربه کرده است.  

تورم تولید کشاورزی و دامداری سنتی اعلام شد

شاخص قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی- تیر ماه ۱۴۰۳

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا