انرژی

مخالفت اتحادیه اروپا با درخواست مذاکره با اوکراین درباره تحریم‌های نفتی

کمیسیون اروپا، درخواست مجارستان و اسلواکی برای میانجی گیری در فرآیند مشورتی با اوکراین بر سر تحریم‌هایی که علیه شرکت نفتی لوک اویل روسیه اعمال کرده است را نپذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد سرویس‌های کمیسیون در ابتدای امر، به این نتیجه رسیده‌اند که به نظر نمی‌رسد مشاوره‌های فوری ضروری باشد.

این سخنگو گفت: بروکسل هیچ نشانه‌ای نمی‌بیند که تحریم‌های اوکراین، خطری برای امنیت انرژی اروپا ایجاد کرده باشد، زیرا نفت روسیه هنوز از طریق خط لوله دروژبا که روسیه را از طریق اوکراین به جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان متصل می‌کند، جریان دارد.

وی گفت: به نظر می‌رسد تحریم‌های اعمال‌شده از سوی اوکراین علیه لوک اویل، بر عملیات جاری ترانزیت نفت از طریق دروژبا که توسط شرکت‌های تجاری انجام می‌شود، تا زمانی که لوک اویل مالک رسمی نفت نباشد، تاثیری نمی‌گذارد.

اسلواکی و مجارستان که با کمک نظامی متحدان غربی به اوکراین در جنگ با روسیه مخالفت کرده اند، از اقدام کی‌یف برای قرار دادن لوک اویل در لیست تحریم‌های خود، به بروکسل شکایت و اعلام کرده‌اند این اقدام، مانع از خرید نفت روسیه برای پالایشگاه‌های‌شان شده و امنیت عرضه آنها را تهدید می‌کند.

مجارستان هفته گذشته، اطلاعات بیشتری درباره این موضوع به کمیسیون ارائه کرد و کمیسیون اعلام کرد آنها را اکنون تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، خط لوله نفت دروژبا، پس از آغاز جنگ ئر اوکراین در سال ۲۰۲۲، حتی در شرایطی که اتحادیه اروپا، وابستگی خود را به سایر منابع انرژی روسیه قطع کرده است، همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. شاخه جنوبی خط لوله از طریق اوکراین به جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان می‌رسد و سال‌ها منبع اصلی تامین پالایشگاه‌های آنها بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا