انرژی

اختلاف شدید جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بر سر انرژی

تحقیقات مرکز پژوهشی پیو از اختلاف قابل توجه میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بر سر مسائل انرژی حکایت دارد و در حالی که جمهوریخواهان از سوخت‌های فسیلی و انرژی هسته‌ای پشتیبانی می‌کنند، دموکرات‌ها حامی منابع تجدیدپذیر هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مسائل انرژی و اقلیمی، مدت‌هاست که نقطه اختلاف در سیاست آمریکا بوده است، به طوری که دموکرات‌ها عموما به سرمایه‌گذاری در منابع انرژی تجدیدپذیر، باور دارند، در حالی که جمهورخواهان از توسعه گسترده‌تر تولید انرژی از جمله استفاده از سوخت‌های فسیلی و انرژی هسته‌ای حمایت می‌کنند.

طبق نظرسنجی مرکز پژوهشی پیو از بیش از ۸۵۰۰ بزرگسال آمریکایی که در ماه مه سال ۲۰۲۴ انجام شد، انرژی هسته‌ای با ۱۸ درصد، کمترین شکاف حزبی را در بین هر منبع انرژی دارد. حدود دو سوم جمهوریخواهان در مقایسه با نیمی از دموکرات‌ها، از گسترش انرژی هسته‌ایحمایت می‌کنند. در مجموع، ۵۶ درصد از بزرگسالان آمریکایی شرکت کننده در این نظرسنجی، از گسترش انرژی هسته‌ای در آمریکا حمایت کردند.

 دموکرات‌ها در مقایسه با جمهوریخواهان، از گسترش منابع انرژی تجدیدپذیر مانند خورشیدی و بادی حمایت بیشتری می‌کنند، در حالی که جمهوریخواهان بیشتر از سوخت‌های فسیلی مانند نفت و زغال‌سنگ حمایت می‌کنند.

توئیتر آرمان اقتصادی را دنبال کنید:

قول ترامپ برای نصف کردن هزینه انرژی

سیاست‌های ترامپ چه بر سر بازارهای انرژی جهان می‌آورد؟

استخراج زغال سنگ، بیشترین شکاف حزبی را با ۴۸ درصد دارد و تنها ۱۶ درصد از دموکرات‌ها از توسعه زغال سنگ در مقایسه با ۶۴ درصد جمهوری خواهان حمایت می‌کنند.

سیاست‌های انرژی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴

این شکاف انرژی در مواضع نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در مورد سیاست انرژی منعکس شده است که عمدتا همسو با خطوط حزبی قرار می‌گیرد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری و رئیس جمهور سابق آمریکا، وعده داده است مجوزهای سریع برای نیروگاه‌های هسته‌ای صادر کند و در عین حال، بر استقلال انرژی و توقف تورم ناشی از انرژی از طریق افزایش مصرف سوخت فسیلی تمرکز کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، کامالا هریس، نامزد دموکرات و معاون رئیس جمهور فعلی آمریکا، از لحاظ تاریخی، از حامیان سرسخت انتقال به انرژی پاک بوده است و زمانی که سناتور بود، یکی از  اولین حامیان «توافق سبز جدید» بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا