ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مدیر تلگرام در فرانسه دستگیر شد

کانال‌های تلویزیون TF۱ و BFM TV به نقل از منابع ناشناس اعلام کردند، موسس و مدیر عامل و میلیاردر روسی- فرانسوی برنامه پیام رسان تلگرام، عصر شنبه در فرودگاهی در حومه پاریس دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کانال تلویزیونیTF۱  در وب‌سایت خود گزارش کرد پاول دورف، موسس و مدیرعامل تلگرام با جت شخصی خود در حال سفر بود و افزود که او در فرانسه به عنوان بخشی از تحقیقات اولیه پلیس بازداشت شده است.

TF۱ و BFM هر دو اعلام کردند، تحقیقات بر روی کمبود ناظر در تلگرام متمرکز شده و پلیس فکر می‌کند که این وضعیت باعث می‌شود که فعالیت‌های مجرمانه در برنامه پیام‌رسانی ادامه یابد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دورف در ماه آوریل به تاکر کارلسون، روزنامه‌نگار آمریکایی درباره خروجش از روسیه و جستجوی محلی برای شرکتش که شامل فعالیت‌هایی در برلین، لندن، سنگاپور و سانفرانسیسکو می شود، گفته بود: «ترجیح می‌دهم آزاد باشم تا از کسی دستور بگیرم.»

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سفارت این کشور در پاریس در حال شفاف سازی وضعیت پیرامون دورف است و از سازمان‌های غیر دولتی غربی خواست تا خواستار آزادی او شوند.

شبکه تلویزیونی TF۱ گزارش کرد، دورف از جمهوری آذربایجان در حال سفر بود و حدود ساعت ۸ بعد از ظهر (۱۸ به وقت گرینویچ) در فرودگاه «بورژ» دستگیر شد.

ولادیسلاو داوانکوف، معاون رئیس دومای دولتی روسیه گفت: «روسیه خواستار آزادی فوری پاول دورف، بنیانگذار تلگرام است که بنا بر گزارش ها در فرانسه بازداشت شده است.»

داوانکوف در ساعات اولیه روز یکشنبه در تلگرام از سوابق دورف دفاع کرد و گفت: «به ندرت شاهد هستیم که کسی برای توسعه خدمات دیجیتال در روسیه و جهان کاری انجام داده باشد.»

وی افزود: «ما باید او را از آنجا بیرون بیاوریم. من از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خواسته‌ام که از مقامات فرانسه برای آزادی پاول دورف از بازداشت درخواست کند. دستگیری وی می‌تواند انگیزه سیاسی داشته باشد و برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران تلگرام مورد استفاده قرار گیرد. ما نمی‌توانیم این اجازه را بدهیم.»

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا