انرژی

صنعت نفت نیازمند سرمایه ۳۰۰ میلیارد دلاری/ توسعه روابط بین‌المللی راهی برای حل چالش‌ها

یک کارشناس حوزه انرژی معتقد است که صنعت نفت نیازمند سرمایه‌گذاری ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلاری است و در شرایط گسترش ارتباط با کشورهای خارجی می‌توانیم نسبت به بهبود وضعیت صنعت نفت ایران امیدوار باشیم.  

مرتضی بهروزی فر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در صنعت نفت باتوجه به مشکلاتی که به دلیل تحریم و مدیریت چند سال اخیر درگیر آن بودیم، دچار بحران شده‌ایم و اکنون با ناترازی‌های گسترده‌ای مواجهیم، اظهار کرد: اکنون با ناترازی گاز، بنزین و گازوئیل مواجهیم و اگر شرایط به همین صورت فعلی پیش برود، ممکن است در آینده شرایط حاددتر شود.

همچنین بخوانید

وی با بیان اولین اقدامی که باید صورت بگیرد، چیدن تیم مدیریتی قوی در صنعت نفت و بعد از آن ایجاد تعامل است؛ در این شرایط مشکل ما در حوزه افزایش تولید در صنعت نفت، گاز و پالایش حل نمی‌شود و ما نیازمند سرمایه، تکنولوژی دانش فنی و مدیریت خارجی هستیم.

بهروزی‌فر تاکید کرد: نیازمند تامین مالی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار برای سرپا نگه‌داشتن صنعت نفت هستیم و امکان تامین تجهیزات از بازار داخل با ادامه روشی که طی چند سال گذشته اتفاق افتاده است وجود ندارد.

به گفته وی در شرایط فعلی می‌توانیم با حفظ شأن و مصلحت کشور رویکرد خودمان را نسبت به دنیا تغییر دهیم و تا زمانی که این اتفاق نیفتد مشکل حل نخواهد شد.

این کارشناس حوزه انرژی اظهار کرد: رئیس جمهوری در این مدت کوتاه به برخی وعده‌ها عمل کرده و امیدواریم در خصوص وعده‌ای که در خصوص تعامل با دنیا نیز داده است، بتواند عمل کند. در این شرایط قطعا وضعیت مناسب‌تری خواهیم داشت؛ به نظر می‌رسد که رئیس جمهوری به حرف‌های خود پایبند است و شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا