صنعت، معدن، تجارتمعدن

نخستین کارخانه فرآوری تیتانیوم ایران در آستانه تکمیل

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو):
طرح احداث کارخانه کنسانتره تیتانیوم کهنوج با ظرفیت تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره در آستانه تکمیل است. این پروژه استراتژیک، نخستین کارخانه فراوری تیتانیوم در ایران به شمار می آید.

همچنین بخوانید

علی محمد سلیمانی، مجری طرح کمک به تأمین زیربناهای واحد فرآوری تیتانیوم کهنوج با اشاره به این مطلب و با بیان اینکه پیشرفت طرح مذکور به حدود ۹۶.۸۸ درصد تا پایان تیر رسیده است، گفت: تاسیسات زیربنایی شامل آب، برق و گاز به طور کامل انجام شده است.

وی افزود: پیشرفت واحد «سنگ شکنی» ۹۸.۴ درصد و واحد «فرآوری» ۹۶.۰۵ درصد است.

جزئیات اقدامات انجام شده

سلیمانی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح احداث کارخانه کنسانتره تیتانیوم کهنوج تا پایان تیر ۱۴۰۳ تصریح کرد: تاکنون، ۴۲ هزار و ۱۶۳ متر مکعب بتن‌ریزی (۹۷ درصد)، ۴۳۶۰ متر مربع سالن های تولید و تاسیسات (۱۰۰ درصد)، ۲۸۳۰ متر مربع ساختمان های برق (۱۰۰ درصد) و ۷۵۰ تن نصب تجهیزات خارجی (۱۰۰ درصد) صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین، ۴۴۴۷ تن نصب تجهیزات داخلی (۹۷ درصد)، ۳۳۰۰ تن نصب اسکلت فلزی (۱۰۰ درصد) ، ۶۳ هزار و ۶۳۲ دایا اینچ اجرای پایپینگ (۱۰۰ درصد) و نیز ۲۹۲ هزار و ۳۴۸ متر کابل کشی (۷۴ درصد) تا پایان تیر امسال انجام شده است.

بنا به این گزارش، معدن تیتانیوم کهنوج در استان کرمان با ذخیره قطعی ۱۵۰ میلیون تن، پس از حدود ۲۵ سال وقفه در راه اندازی، آبان ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید و اکنون کارخانه فرآوری آن به عنوان یک طرح راهبردی ایمیدرو در یک قدمی تکمیل قرار دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا