انرژی

کاهش زباله‌های پلاستیکی با سیستم تصفیه آب پرتابل ایران‌ساخت

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه سهند تبریز با استفاده از ممبرین‌های نانو ساختار سیستم پرتابل برای تصفیه آب و تامین آب شرب در مناطق روستایی و دورافتاده را به تولید رساندند.

علی اکبر بابالو، رئیس هیات عامل این شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه سهند تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سیستم‌های تصفیه آب از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت است؛ چرا که درباره مساله آب شرب در حوزه خانگی به‌ویژه در مناطق روستایی و دور افتاده معضلاتی در حوزه آلودگی آب وجود دارد.

وی افزود: ما برای رفع این چالش سیستم‌های پرتابلی را طراحی کردیم که می‌تواند برای تصفیه آب مورد استفاده قرار گیرد.

بابالو خاطر نشان کرد: در این سیستم‌ها با استفاده از ممبرین‌های نانو ساختار می‌توان انواع آلودگی‌های میکروبی را از آب حذف کرد و آب تصفیه شده را به مصرف کنندگان ارائه داد.

رئیس هیات عامل این شرکت فناور، اضافه کرد: این محصول کاهش مصرف آب معدنی و به دنبال آن افزایش زباله‌های پلاستیکی را به حداقل خواهد رساند.

وی با اشاره به عملکرد این سیستم تصفیه پرتابل، یادآور شد: این سیستم یک سیستم خانگی است و در جاهایی که آب شیرین در دسترس است، نیازی به تصفیه چند مرحله‌ای آب وجود ندارد، چون موجب حذف املاح مفید آب می‌شود.

بابالو خاطر نشان کرد: این سیستم با دو مرحله تصفیه اقدام به حذف آلاینده‌های آب می‌کند؛ به این صورت که در مرحله اول بو و طعم بد حذف می‌شود و در مرحله دوم با استفاده از غشاهای سرامیکی، آلودگی‌های میکروبی آب را حذف خواهد کرد.

به گفته وی، این محصول دارای تاییدیه از شرکت آب و فاضلاب کشور و آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی دانشگاه تهران است.

وی افزود: علاوه بر اینها ممبرین استفاده شده در این سیستم هیچ هدر رفت آب را ندارد و کلیه آب را تصفیه می‌کند و ممبرین این سیستم قابل شست‌و شو و استفاده مجدد است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا