بین الملل

آغاز کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور

کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور در هند آغاز به کار کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور در هند با حضور محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران آغاز به کار کرد.

این کنفرانس با هدف به اشتراک‌گذاری تجارب کشورها در بکارگیری زیرساخت‌های الکترونیک بانکی و امکان‌سنجی بکارگیری آن در پرداخت‌های برون مرزی، با حضور رؤسا و مدیران ارشد بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله ایران و هند و فعالان فناوری‌های نوین و نوظهور حوزه بانکی، در بنگلور هند برگزار می‌شود.

گفتنی است، در چارچوب تقویت دیپلماسی پولی و بانکی، فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی به منظور شرکت در کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور و همچنین تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی، پولی و بانکی با اعضای اصلی گروه بریکس، دیشب وارد بنگلور هند شد. رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین در این سفر که هیأتی فنی، وی را همراهی می‌کند در راستای افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با شرکای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در حاشیه این اجلاس به رایزنی و گفتگو می‌پردازد.

بَنگَلور مرکز ایالت کَرناتَکه، یکی از شهرهای مهم و بزرگ هندوستان است و بیش از ۱۲ میلیون جمعیت دارد. بَنگَلور در سال‌های اخیر به عنوان مرکز فناوری اطلاعات هند نیز شهرت پیدا کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا