انرژی

صعود نفت در برابر چشم انداز کاهش نرخ بهره آمریکا

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا که نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه شدت گرفت و با نزدیک شدن به زمان کاهش نرخ بهره در آمریکا، افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت با ۵۶ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، به ۷۹ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۷ سنت معادل ۰.۷۵ درصد افزایش، به ۷۵ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

در یکی از بزرگترین درگیری‌های بیش از ۱۰ ماه گذشته، حزب الله لبنان، روز یکشنبه، صدها موشک و پهپاد به سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد و ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد با ۱۰۰ جت به مقابله با حملات بزرگ‌تر از سوی لبنان رفته است.

کلوین ونگ، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در سنگاپور اظهار کرد: عوامل ریسک ژئوپلیتیکی، احتمالا به میزان قابل توجهی بر بازار نفت تاثیر خواهد گذاشت.

هر دو شاخص روز جمعه پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، از آغاز کاهش نرخ بهره حمایت کرد، بیش از ۲ درصد صعود کردند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: چشم انداز تسهیل سیاست پولی، فضا را در سراسر بازارهای کالایی مساعد کرد. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا، یک مجموعه کاهش نرخ‌های بهره را اجرا کند.

با این حال، قیمت نفت هفته گذشته تحت تاثیر دورنمای ضعیف اقتصادهای بزرگ که تقاضا برای سوخت را ضعیف می‌کند، کاهش هفتگی یافت.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد نفت در شرکت فیلیپ نووا اظهار کرد: معامله‌گران نفت همچنین بر سر اقدام اوپک و متحدانش که تصمیم دارند تولیدشان را در اواخر امسال افزایش دهند، محتاط مانده‌اند. اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود، برآوردش از رشد تقاضای جهانی برای نفت را با اشاره به تقاضای ضعیف در چین، پایین برد. تقاضای قوی آمریکا و بازسازی ذخایر استراتژیک در این کشور، تنها عاملی است که از قیمت نفت در برابر ریسک افزایش عرضه اوپک، حمایت می‌کند.

وزارت انرژی آمریکا روز جمعه اعلام کرد حدود ۲.۵ میلیون بشکه نفت را برای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک خریداری کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز در گزارش هفتگی خود اعلام کرد تعداد دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا در هفته گذشته تغییری نداشت و در ۴۸۳ حلقه ایستاد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا