اقتصاد کلان

سالاری: موضوعات اقتصادی و سیاست خارجه در اولویت دولت چهاردهم باشد

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ موضوعات سیاست خارجی حائز اهمیت خواهد بود و استفاده از یک دیپلمات با تجربه و آزموده قطعا باعث گشایش های کشورمان در سیاست خارجی خواهد شد.

عثمان سالاری، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی کشور در گفتگو با ایسنا درباره اولویت های دولت چهاردهم عنوان کرد: حل معیشت مردم باید اولین اقدام و اولیت دولت جدید باشد. استفاده از وزیری کارآمد و توانمند در این موضع قطعا حائز اهمیت خواهد بود. همچنین استفاده از مدیری توانمند در راس بانک مرکزی برای کنترل و مهار نقدینگی و تورم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: تورم ریشه و مبنای علمی دارد و اگر سیاست گذاری های کنترل تورم به شکل علمی انجام شود، قطعا شاهد بهبود این موضوع خواهیم بود. موضوعات سیاست خارجی نیز حائز اهمیت خواهد بود و استفاده از دیپلماتی با تجربه و آزموده قطعا باعث گشایش های کشورمان در سیاست خارجی خواهد شد. دارا بودن ابتکار در چاره زنی ها و مذارکرات سیاسی نیز بسیار اهمیت خواهد داشت.

سالاری خاطرنشان کرد: انتخاب آقایان همتی و عراقچی به عنوان سکاندار وزارت اقتصاد و امور خارجه قطعا کمک خوبی به گشایش های اقتصادی و سیاست خارجی کشور خواهد کرد. به نظر من این دو فرد مجتهدان اقتصادی و سیاست خارجی کشور هستند و در تراز جمهوری اسلامی هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا