ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اینترنت دچار اختلال شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ساعاتی پیش و به فاصله یک ساعت دو مسیر ورودی اصلی و پشتیبان اینترنت کشور در گرجستان دچار اختلال شده و کشورهای ایران و عراق و ارمنستان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی، از ساعاتی پیش برخی کاربران در فضای مجازی از اختلال و کندی سرعت اینترنت خبر دادند. موضوعی که  سیدستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی درباره آن توضیح داد: از ساعاتی پیش و به فاصله یک ساعت دو مسیر ورودی اصلی و پشتیبان اینترنت کشور در گرجستان دچار اختلال شده و کشورهای ایران و عراق و ارمنستان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت با تمام توان در حال متعادل‌سازی شبکه و رفع نقص موجود است و  اطلاع‌رسانی تکمیلی صورت خواهد گرفت.

روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت هم اعلام کرده که این اختلال به دلیل قطعی فیبرنوری در مسیرهای بین الملل بوده که برخی از لینک های بین الملل ورودی کشور دچار قطعی شده است و با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، بالانس پهنای باند روی مسیرها انجام شده و پیگیری فنی لازم جهت رفع مشکل در بین الملل درحال انجام است و متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

اواخر تیرماه نیز اینترنت کشور دچار اختلال گسترده شد؛ موضوعی که داده‌های رادار ابرآروان و وب‌سایت‌های پایش اینترنت بروز اختلال گسترده را تأیید کردند و پس از آن محمد جعفرپور- رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد با وجود قطعی حدود ۴۰ درصد از ظرفیت ورودی اینترنت بین‌الملل در خاک کشورهای همسایه، با تمهیدات شرکت ارتباطات زیرساخت در توزیع ترافیک اینترنت بین‌الملل از سایر مسیرها، تنها کمتر از نیمی از این افت در شبکه ارتباطی کشور دیده می شود که به زودی برطرف خواهد شد.

البته با گذشت چند ساعت با اعلام این مقام مسئول وضعیت ارتباطات بین‌الملل نرمال شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا