ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

عدم تقارن درآمد و هزینه چالش مهم شرکت مخابرات ایران

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: دو اتفاق در این شرکت رخ داد، روند افزایش درآمد عملیاتی رشد داشته اما روند هزینه‌ها کاهشی بوده و باوجود تلاش‌های انجام شده، هنوز شرکت مخابرات ایران در زمینه درآمد-هزینه به نقطه سر به سر در زمینه ثابت نرسیده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، مجید سلطانی – مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گردهمایی مدیران مخابرات سراسر کشور که به منظور همیاری با دولت چهاردهم برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم بازتابی از این‌ همایش داشته باشیم چراکه این جلسه بررسی نقاط قوت و ضعف در سال گذشته و آمادگی همکاری حداکثری شرکت مخابرات با دولت چهاردهم به خصوص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

همچنین بخوانید

وی افزود: مخابرات دارای نماینده در ۳۱ استان و مدیران باسابقه در این حوزه است چون ما یک خانواده بزرگ در کشور هستیم و از مراکز استان ها تا روستا گسترده شده و در نتیجه شرکت مخابرات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سرنوشت‌ساز است. این شرکت بعد از فراز و نشیب ها در سه سال گذشته با عنایت الهی تلاش کرده است.

سلطانی گفت: درآمد عملیاتی شرکت‌ها در پایان سال ۱۳۹۹ از ۸۵۰۰ میلیارد تومان به ۲۱ میلیارد ۵۰۰ هزار تومان تا پایان سال ۱۴۰۲ رسید. بنابراین مخابرات منتظر تعرفه‌ای که باید برایش درنظر گرفته می‌شد نماند. اما مشکلاتی داریم که باید حل شود؛ هزینه‌ها هم اضافه می شود اما مخابرات روند افزایش هزینه‌ها را کاهشی کرده است.

وی تاکید کرد: در این شرکت دو اتفاق رخ داد؛ روند افزایش درآمد عملیاتی رشد داشت و روند هزینه‌ها کاهشی بوده اما علی رغم تلاش‌های انجام شده هنوز شرکت مخابرات ایران در زمینه درآمد-هزینه به نقطه سر به سر در زمینه ثابت نرسیده است؛ با این حال ۶۰ هزار میلیارد تومان در سه سال گذشته در بخش ثابت و سیار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: همچنین در سه سال گذشته مخابرات نزدیک ۶۰ همت به عنوان حق السهم در بخش سیار و ثابت به دولت پرداخت کردیم؛ بنابراین شرکت مخابرات ایران یک شرکت درآمدزاست. این شرکت به دلیل عدم توانایی در بخش تنظیم‌گری نتوانسته است به نقطه مطلوب درآمد و هزینه برسد.

او افزود: ما در سال ۱۴۰۲ قرار بود سه عنوان طبق قانون برای مخابرات حل شود که به دلیل عدم تنظیم‌گری حدود ۴ همت عدم النفع برای ما داشت که می توان به ابلاغ تعرفه تجاری، بحث اصلاح تعرفه LSS و نرخ‌های دیتا اشاره کرد. بنابراین بحث تنظیم‌گری مهم است و باید  اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.
ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا