امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تمام پول چغندرکاران پرداخت شد

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تمام پول چغندرکاران از سوی کارخانه‌های قند و شکر در قالب کشت قراردادی پرداخت شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، پیمان حصادی، مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: با تولید دو میلیون و ۱۷۰ هزار تن چغندرقند، بالاترین میزان تولید این محصول در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت شد.

وی افزود: این میزان برداشت از سطح ۳۱ هزار هکتار اراضی در شش استان کشور صورت گرفته است.

حصادی میزان شکر به دست آمده از دو میلیون و ۱۷۰ هزار تن چغندر پاییزه را ۲۵۶ هزار تن عنوان کرد.

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی درباره مطالبات چغندرکاران هم گفت: تمام پول چغندرکاران نیز از سوی کارخانه‌های قند و شکر در قالب کشت قراردادی پرداخت شده است.

کشت پاییزه و صرفه‌جویی آب

حصادی با بیان این که عملکرد تولید چغندر پاییزه در کشور ۷۰ تن در هکتار است، یادآور شد: در سال زراعی گذشته، یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۸۳۲ تن چغندر پاییزه از اراضی زراعی برداشت شد.

وی ادامه داد: اگر در سال زراعی جاری ظرفیت صنعتی در کشور وجود داشت، می‌توانستیم تا ۵ میلیون تن چغندر پاییزه تولید کنیم، زیرا متقاضی برای کشت داشتیم.

وی در همین حال مدیریت مناسب مزرعه، استفاده از ارقام مناسب و پر پتانسیل، تغذیه گیاهی مناسب و افزایش بوته در هکتار را از عوامل مهم افزایش عملکرد و تولید برشمرد.

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به منابع آب کشور، مدیریت مصرف آب در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های وزارتخانه است و در این راستا کشت چغندرقند پاییزه در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حصادی افزود: با توسعه کشت پاییزه چغندرقند طی ۱۰ سال اخیر بیش از ۶۵۲ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است. همچنین میزان صرفه‌جویی در کشت پاییزه سال زراعی جاری بیش از ۱۳۰ میلیون مترمکعب بوده است و به ازای یک متر مکعب آب مصرفی در هکتار بیش از ۱.۳۳ کیلوگرم شکر از چغندرقند پاییزه به دست آمده که در کشور بی‌سابقه است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا