بورسبورس اوراق

اثر ابزارهای بازار سرمایه بر صنعت گاز/ صنایع می‌توانند با انتشار گواهی صرفه‌جویی گاز طبیعی در بورس، بهبود فرایندها و کاهش مصرف انرژی به منافع قابل توجهی دست یابند

مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران با اشاره به تدوین دستورالعمل تأمین مالی پروژه‌های بهینه‌سازی با صدور و معامله گواهی صرفه‌جویی گفت: این دستورالعمل می‌تواند به جذب سرمایه‌های جدید و افزایش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه منجر شود.

همچنین بخوانید
طرح

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) از شرکت ملی گاز ایران، ساجد کاشفی در چهارمین نشست هم‌اندیشی مدیریت انرژی و کربن شرکت‌های گاز استانی دریافت پذیرش گواهی صرفه‌جویی گاز طبیعی را یکی از مهم‌ترین اقدام‌های مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز بیان کرد و افزود: شرکت ملی گاز موفق به اخذ پذیرش گواهی صرفه‌جویی گاز طبیعی در بورس انرژی ایران شده و نخستین عرضه این گواهی‌ها برای طرح بهسازی موتورخانه‌ها و اتصالات مفصلی به مقدار ۵۰ میلیون مترمکعب انجام شده است.

کاشفی تصریح کرد: این اقدام گامی مهم برای تشویق صنایع به بهینه‌سازی مصرف انرژی تلقی می‌شود، با این گواهی‌ها، صنایع می‌توانند با بهبود فرایندهای خود و کاهش مصرف انرژی، به منافع قابل توجهی دست یابند و در عین حال از مزایای مالی این گواهی‌ها بهره‌مند شوند.

مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران دومین گام مهم در این زمینه را تدوین دستورالعمل تأمین مالی پروژه‌های بهینه‌سازی با صدور و معامله گواهی صرفه‌جویی پیش از تحقق آن برشمرد.

او افزود: این دستورالعمل به تسهیل فرایند تأمین مالی پروژه‌های بهینه‌سازی کمک خواهد کرد و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که با اطمینان بیشتری در پروژه‌های بهینه‌سازی، سرمایه‌گذاری کنند، همچنین این اقدام می‌تواند به جذب سرمایه‌های جدید و افزایش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه منجر شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا