اقتصاد کلان

نرخ تورم اقلام خوراکی اعلام شد

مرکز آمار طی گزارشی متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری در مرداد ماه را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مرکز آمار ایران طی گزارشی، متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در مرداد ماه سال جاری را منتشر کرده که براساس آن، در این بازه زمانی تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور، به شرح زیر است:

همچنین بخوانید

نان و غلات

در این گروه، اقلام «شیرینی خشک» با ۱.۹ درصد و «ماکارونی» با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «رشته آش» با ۲.۹- درصد است.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام «ماهی قزل آلا» با ۲.۲ درصد و «مرغ ماشینی» با ۱.۳ درصد است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «دوغ پاستوریزه» با ۲.۴ درصد و «ماست و کره پاستوریزه» با ۱.۵ درصد و همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به «روغن نباتی جامد» با ۱.۰- درصد است.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «پرتقال» با ۴.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «هلو» با ۱۶.۳- درصد و «خربزه» با ۶.۲- درصد است.

سبزیجات و حبوبات

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «گوجه فرنگی» با ۱۸.۱ درصد و «بادمجان» با ۱۰.۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «پیاز» با ۳.۲- درصد  و «سیب زمینی» با ۲.۱- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

همچنین در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «سس گوجه فرنگی» با ۵.۲ درصد و «قند» با ۴.۷ درصد است.

نرخ تورم اقلام خوراکی اعلام شد

نرخ تورم اقلام خوراکی اعلام شد

جداول متوسط قیمت اقلام خوراکی در مناطق شهری (مردادماه ۱۴۰۳)

نرخ تورم اقلام خوراکی اعلام شد

نرخ تورم اقلام خوراکی اعلام شد

نرخ تورم اقلام خوراکی اعلام شد

نرخ تورم اقلام خوراکی اعلام شد

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– مرداد ۱۴۰۳

انتهای پیام

منبع

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا