انرژی

کاهش خرابی دستگاه‌های صنعتی در پی قطعی برق با سیستم‌های ATS ایرانی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور کاهش خرابی‌های دستگاه‌های صنعتی ناشی از قطعی برق، سیستم‌هایی را طراحی کردند که به طور اتوماتیک، برق پایداری را برای آنها تامین می‌کند.

حسین امیرانی، نماینده این شرکت مشاور امواج تتیس در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: محصولی که اخیرا عرضه کردیم ATS یا Automatic Transfer Switch است و در صورتی که برق قطع شود، کار اصلی این محصول این است که از بین دو منبع ورودی برق، به صورت اتوماتیک به منبع تامین کننده برق، سوئیچ می‌کند. به عبارت دیگر این محصول، سیستم‌ها را دوآل پاور (dual power) می‌کند تا هر کدام از این منابع قطع شود، برق مورد نیاز سیستم را از منبع دیگر تامین خواهد کرد.

همچنین بخوانید

وی افزود: قطع ناگهانی برق سبب اختلال در فعالیت‌های صنعتی می‌شود و در مواردی امکان ادامه فعالیت را از بین می‌برد، به گونه‌ای که برخی از شرکت‌ها در اثر پیامدهای ناشی از قطع برق و یا کیفیت نامطلوب برق شبکه، ورشکست شده‌اند.

امیرانی کاهش و یا افزایش لحظه‌ای یا طولانی مدت ولتاژ، نویز و تاثیرات فرکانس رادیویی یا طوفان‌های خورشیدی و تغییرات فرکانس در منابع قدرت را از دیگر اختلالات شبکه برق نام برد و ادامه داد: از این رو شرکت‌ها به منبعی با ثبات و قابل اطمینان نیاز دارند که بتوانند در صورت بروز هر مشکلی در منبع اصلی، توان الکتریکی مورد نیاز تجهیزات حساس را از منبع دیگری تامین کنند.

این محقق با بیان اینکه سیستم‌های ATS، منجر به کاهش اثرات قطعی برق خواهند شد، اظهار کرد: این سیستم با اتصال به دو منبع برق می‌تواند طی چند میلی‌ثانیه تصمیم بگیرد که کدام یک از خطوط بهترین شرایط را برای کارکرد دستگاه‌های حساس فراهم می‌کنند و در موارد اضطراری برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات، برق ورودی آنها را به کلی قطع می‌کند.

وی کاهش نویزهای Common Mode تا بیش از ۵۱dB، کاهش تداخل فرکانسی با سایر تجهیزات، برقراری ارتباط مناسب و راحت با کاربر، نمایش گرافیکی هشدارهای مختلف و کد خطاهای پیش آمده را از دیگر مزایای این سیستم ذکر کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا