اقتصاد کلان

تحلیلی بر تمایل سرمایه‌گذاری مردم طی یکسال گذشته؛ دلار در رکود، مسکن در اوج

مطابق با نتایج یک نظرسنجی تمایل سرمایه‌گذاری در ارز از ۱۱ درصد در تابستان ۱۴۰۲ به ۸.۶ درصد در تابستان ۱۴۰۳ کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاری در مسکن از ۳۰.۵ درصد به ۳۶.۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طبق نظرسنجی اخیر مرکز افکارسنجی سرمایه  که بصورت تلفنی از ۴۳۰ نفر از شهروندان تهرانی ۱۸ سال و بالاتر در بازه ۲۰ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ صورت گرفته، نتایج در مقایسه با تابستان سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته، نتایج به دست آمده به  شرح ذیل می‌باشد.

تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار زمین-مسکن در تابستان۱۴۰۲ با (۳۰.۵ درصد) نسبت به تابستان۱۴۰۳ با (۳۶/۸ درصد ) روند افزایشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار طلا-سکه درتابستان۱۴۰۲ با (۲۸.۴ درصد) نسبت به تابستان۱۴۰۳ با (۲۹/۵ درصد) روند افزایشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار ارز-دلار در تابستان۱۴۰۲با (۱۱ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳با (۸/۶ درصد) روند کاهشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار خودرو درتابستان۱۴۰۲ با (۱۴.۲درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳با (۶/۷ درصد) روند کاهشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار بورس در تابستان۱۴۰۲با (۴.۶درصد) نسبت به تابستان۱۴۰۳ (۱/۳ درصد) روند کاهشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال در تابستان۱۴۰۲با (۴ درصد) نسبت به تابستان۱۴۰۳ (۳/۵ درصد) روند کاهشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در سپرده‌گذاری در بانک برای گرفتن سود در تابستان۱۴۰۲ با (۴/۵ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳با (۶ درصد) روند افزایشی طی کرده است.

تحلیلی بر تمایل سرمایه‌گذاری مردم طی یکسال گذشته؛ دلار در رکود، مسکن در اوج

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا