امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پرداخت مطالبات کشاورزان/ گندم یک سال سمنان ذخیره سازی شد

سمنان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از پرداخت مطالبات گندم کاران استان خبر داد و گفت: در برخی نقاط مانند گرمسار و آرادان ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

عبدالرحیم تحصیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در روزهای پایانی برداشت و خرید گندم در مناطق سردسیر استان سمنان مانند کالپوش و مجن و … هستیم، تاکید کرد: در سال جاری تاکنون بالغ بر ۹۲ هزار تن گندم به ارزش یک هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان از گندم کاران استان سمنان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان سمنان طی سال جاری نسبت به سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است، افزود: تاکنون ۶۹۰ میلیارد تومان معادل ۴۳ درصد از وجه گندم خریداری شده از کشاورزان و گندم کاران استان سمنان واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه خرید گندم از شهرستان‌های غربی استان به دلیل استحصال زودتر گندم آغاز می‌شود، گفت: پرداخت گندم هم به همین ترتیب پرداخت می‌شود و در نتیجه در شهرستان‌های گرمسار و آرادان تقریباً ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان و گندم کاران پرداخت شده است.

تحصیلی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها نیز بین ۲۵ تا ۴۰ درصد از وجه گندم خریداری شده از کشاورزان پرداخت شده است، تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و طبق اعلام معاون رئیس جمهور، مابقی مطالبات گندم کاران در سراسر کشور و طبیعتاً استان سمنان تأمین اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه آنطور که بیان شده همین روزها موضوع پرداخت مطالبات گندم کاران در سازمان برنامه و بودجه کشور و هدفمند سازی یارانه مطرح می‌شود، افزود: امیدواریم در هفته آتی شاهد از سر گیری پرداخت مطالبات گندم کاران استان سمنان باشیم و بتوانیم رضایت کشاورزان استان را هم جلب کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: تمام مصرف گندم مورد نیاز یک سال استان از طریق گندم‌های خریداری شده تأمین و ذخیره سازی شده و این یعنی تا پایان مرداد ماه سال آتی نیازی به گندم در استان نخواهیم داشت و این نشان از همت بالای کشاورزان ما دارد که باید از آنها تقدیر کرد زیرا این اتفاق بیش از یک دهه بود که در استان سمنان رخ نداده بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا