انرژی

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری توتال در جنگل‌های آمریکا

غول نفتی فرانسوی «توتال انرژی» قراردادی ۱۰۰ میلیون دلاری برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق خرید اعتبار کربن تولید شده توسط پروژه‌های حفاظت از جنگل در سراسر آمریکا، امضا کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، این توافق با «اِنیو کلایمت» که مشاور راه‌کار اقلیمی است و «اورورا ساستینبل لندز» که مالک زمین جنگلی آمریکایی است و نظارت عملیاتی فراهم خواهد کرد، امضا شد. شرکت «توتال انرژی» از این اعتبار، برای لغو انتشار آلایندگی پس از سال ۲۰۳۰ استفاده خواهد کرد.

همچنین بخوانید

این شرکت فرانسوی اعلام کرد قصد دارد سالانه ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام دهد تا مجموعه‌ای از پروژه‌هایی را ایجاد کند که قادرند حداقل پنج میلیون تن اعتبار کربن تا سال ۲۰۳۰ تولید کنند.

مزایای محیط زیستی حاصل از این توافق، شامل حفظ ذخایر کربن طبیعی با کاهش برداشت چوب و همچنین بهبود کیفیت آب و خاک، حفاظت از تنوع زیستی و حفاظت از زیستگاه طبیعی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هر چند این غول انرژی فرانسوی اعلام کرده که از اعتبارات کربن، برای جبران بخشی از آلودگی باقی‌مانده استفاده می‌شود و در عین حال، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را در اولویت قرار می‌دهد، راه‌حل‌های مبتنی بر طبیعت، در بحبوحه نگرانی‌ها درباره محاسبه اعتبار کربن و خطرات «سبز شویی»، زیر ذره بین رفته‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا