انرژی

پیشرفت ۷۰ درصدی خط انتقال تقویتی ۳۰ اینچ گاز اردبیل

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از پیشرفت ۷۰ درصدی خط انتقال تقویتی ۳۰ اینچ گاز اردبیل خبر داد.

میرسعید سیدمتین شامگاه ۱۰ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در استانداری اردبیل با بیان اینکه در بحث گازرسانی در دولت سیزدهم اقدامات مناسب و گسترده‌ای در سطح استان آغاز شده است، گفت: در همین راستا خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل در چهار فاز تعریف شده و شامل چلوند(گیلان) تا اردبیل، نیروگاه تا گرمی، پارس‌آباد تا گلخانه و گلخانه تا اصلاندوز است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان اردبیل از نعمت گاز بهره‌مند هستند، افزود: تاکنون یک‌هزار و ۵۴۰ روستا در سطح استان از گاز پایدار بهره‌مند شده‌اند و روستاهای اندکی نیز در مناطق کوهستانی و صعب‌العبود باقی مانده‌اند که در تلاش برای رساندن گاز به آنها هستیم.

سیدمتین تصریح کرد: مجوز اجرای مرحله چهارم این پروژه امروز ابلاغ شده است و بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای این مرحله هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به پروژه‌های قابل بهره‌برداری این شرکت در هفته دولت سالجاری، گفت: در هفته دولت سالجاری پروژه‌های گازرسانی به ۱۰ روستا و ۴۶ واحد صنعتی عمده و جز با اعتبار ۹۴۰ میلیارد ریال و بهره‌مندی ۲۷۳ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به جزئیات این پروژه‌ها، خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۳ روستا در شهرستان مشگین شهر با پوشش ۱۰۰ خانوار و حجم عملیاتی ۱۰ کیلومتر، گازرسانی به ۲ روستای شهرستان خلخال با پوشش ۱۴۳ خانوار و حجم عملیاتی ۱۶ کیلومتر، گازرسانی به ۵ روستای شهرستان بیله سوار با پوشش ۳۰ خانوار و حجم عملیاتی ۱۵ کیلومتر و گازرسانی به ۴۶ مورد صنایع عمده و خرده با حجم عملیاتی ۳۰ کیلومتر و ۱۳ مورد ایستگاه در مجموع با اعتبار ۵۹۰ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا