ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ارائه سطح جدیدی از امنیت ارتباطات با توسعه پروتکل امن در برابر حمله‌کننده کوانتومی

یک شرکت دانش‌بنیان با توسعه پروتکل امن در برابر حمله‌کننده کوانتومی در محصـولات امن کننده دروازه خروجی (Gateway) شبکه، سطح جدیدی از امنیت ارتباطات را در سازمان‌ها محقق کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود اقوامی‌پناه، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به افزایش روزافزون تهدیدات سایبری، اظهار کرد: محصولات ما که با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای فناوری دیجیتال تولید شده‌اند می‌توانند نقش مهمی در حفاظت از اطلاعات حساس سازمان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی کشور ایفا کنند. این محصولات با ایجاد یک لایه دفاعی قدرتمند که با استفاده از الگوریتم های پیشرفته پساکوانتومی ایجاد شده است، امنیت شبکه‌های سازمان‌ها را در برابر حملات سایبری که توسط رایانه‌های کوانتومی اجرا  شوند، به طور چشمگیری افزایش می‌دهند.

همچنین بخوانید

وی درخصوص کاربرد این محصولات، گفت: با توسعه پروتکل امن در برابر حمله‌کننده کوانتومی برای محصولات ما، سطح جدیدی از امنیت ارتباطات در سازمان‌ها را فراهم می‌کند. این محصولات به طور خاص با هدف اتصال شبکه‌های حساس در سازمان‌هایی کــه از زیرساخت‌های حیاتی و صنعتی کشور نگهداری می‌کننـد، طراحی و ساخته شده‌اند. ایـن محصـول در کنـار ایجـاد امنیـت با استفاده از معمـاری منحصـر بـه فـرد خود می‌تواند نفوذ به سازمان را تقریباً غیرممکـن کند، دارای رابـط کاربـری بسیار ساده‌ای بوده و نصب و بهره‌برداری از آن در هر شـبکه را آسان می‌کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، اقوامی‌پناه، این محصولات را در دسته‌بندی محصولات امن کننده دروازه خروجی (Gateway) شــبکه خواند و گفت: این محصولات با هدف جلوگیری از نفوذ حمله کننـده به سازمان و جلوگیری از نشت اطلاعات حساس سازمان، شبکه‌های محلی متنـوع سازمان را با سطح امنیتی متفـاوت بـه هـم متصـل می‌کنند. افزایش سطح امنیت زیرساخت‌های حیاتی کشور، رابط کاربری آسان، امکان اتصال ایمن شبکه‌های ایزوله با حساسیت بالا و معماری منحصر به فرد از جمله ویژگی‌های این محصول است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: با توجه به اهمیت روزافزون امنیت سایبری و توسعه دانش امنیت پساکوانتومی در ایران، این محصول می‌تواند فرصت‌های بسیار خوبی را برای کشور ایجاد کند. امیدواریم که این دستاورد بتواند به عنوان الگویی برای سایر شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و به توسعه فناوری‌های بومی در کشور کمک کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا