صنعت، معدن، تجارتمعدن

افتتاح و کلنگ زنی ۳ طرح در "آلومینای ایران"؛ خیز برای تولید انرژی پاک

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به نقل از روابط عمومی آلومینا:
سه طرح توسعه ای و زیرساختی در شرکت آلومینای ایران افتتاح و کلنگ زنی شد که یک پروژه آن به تولید برق از انرژی خورشیدی اختصاص دارد.

همچنین بخوانید

شرکت آلومینای ایران همزمان با هفته دولت طی مراسمی یک طرح را افتتاح و ۲ طرح دیگر را کلنگ زنی کرد که طی این مراسم حسن ناهیدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی، مصطفی حاج زاده فرماندار شهرستان جاجرم، حجت الاسلام هادی هوشمند نژاد امام جمعه جاجرم، محمدرضا حیدر مدیر مجتمع آلومینای جاجرم و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.
در این مراسم، فاز دوم طرح توسعه واحد گِل قرمز شرکت آلومینای ایران افتتاح شد. این طرح با هدف ایجاد افزایش ظرفیت شستشو و فیلتراسیون ۸ تن بر ساعت گِل خشک در واحد گِل قرمز و ایجاد افزایش ظرفیت تولید ۲۲,۵۰۰ تن آلومینا در سال (در صورت توسعه واحدهای زیر دستی و بالا دستی)، با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
کلنگ زنی نیروگاه ۳۰ مگاواتی خورشیدی
همچنین، آیین کلنگ زنی طرح احداث نیروگاه ۳۰ مگاواتی خورشیدی شرکت آلومینا برگزار شد. فاز نخست این نیروگاه، با ظرفیت ۱۰ مگاوات و با اعتبار ۴۳۵۰ میلیارد ریال احداث و عملیات اجرایی آن در دی ۱۴۰۳ آغاز می شود و در تیر سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.
میزان اشتغال این طرح در زمان احداث، ۵۰ نفر و پس از بهره برداری، ۲۰ نفر خواهد بود.
افزون بر این، آیین کلنگ زنی طرح احداث بلوار جاجرم به آلومینا، به عنوان یک طرح زیرساختی برگزار شد. طرح یاد شده با هدف ایمن سازی مسیر تردد و کاهش تصادفات اجرایی می شود. اعتبار این طرح، حدود ۱۶ میلیارد تومان بوده و تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا