امور زیربناییراه و ساختمان

آیا می‌دانید چطور با قیمت فولاد ck۴۵ برنده بازی باشید؟

فولاد یکی از مصالح بسیار پر کاربرد در زمینه ساخت و ساز است و یکی از انواع فولاد، فولاد ck۴۵ است.

همچنین بخوانید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فولاد یکی از مصالح بسیار پر کاربرد در زمینه ساخت و ساز است. یکی از انواع فولاد، فولاد ck۴۵ است و کاربردهای مختلفی را در صنایع گوناگون دارد. این آلیاژ پر کاربرد با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی و ساخته می‌شود.

به صورت کلی فولادهای آلیاژی، در صنعت کاربرد فراوانی دارند. با اضافه کردن عناصر دیگر به ساختار فولاد، می‌توان مقاومت آن را بسیار افزایش داد و البته ویژگی‌های آن را نیز تغییر داد. به عنوان مثال فولادی که در زمینه ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد فولاد st۳۷ و فولاد st۵۲ است که نسبت به سایر فولادهای پر کربن و سخت، انعطاف پذیری بیشتری دارد.

در این مقاله از تراز فولاد، قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌ها و قیمت فولاد ck۴۵ بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با تزار فولاد همراه باشید.

فولاد ck۴۵

پیش از آنکه به بررسی قیمت فولاد ck ۴۵ بپردازیم، لازم است تا تعریفی از این نوع فولاد را در اختیار شما قرار دهیم. فولادها از ترکیب آهن و کربن با یک دیگر ساخته می‌شوند. به صورت کلی باید اشاره داشت که فولادها به لحاظ ترکیبات شیمیایی که دارند به دو دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

فولاد آلیاژی: اگر در کنار آهن و کربن، عنصری دیگر مانند نیکل یا منگنز نیز قرار گیرد، فولاد نهایی به فولاد آلیاژی تبدیل می‌شود.

فولاد غیر آلیاژی: در صورتی که ترکیب خالصی از آهن و کربن باشد، فولاد غیرآلیاژی نامیده می‌شود.

آیا می‌دانید چطور با قیمت فولاد ck۴۵ برنده بازی باشید؟

می‌توان اذعان داشت که فولادهای آلیاژی نیز خود به دو دسته فولادهای کم آلیاژ و پر آلیاژ تقسیم بندی می‌شوند. از سوی دیگر نیز فولادها به لحاظ میزان کربن به کار رفته در آنها نیز به سه دسته کم کربن، متوسط کرین و پر کربن نیز تقسیم بندی خواهند شد. بر اساس تعاریفی که داشتیم، باید اشاره نمائیم که فولاد ck۴۵ یک نوع فولاد متوسط کربن است که در دسته فولادهای آلیاژی نیز قرار می‌گیرد. این فولاد خواص بسیار متعددی دارد و به دلیل همین خواص است که در صنعت از آن استفاده‌های بی شماری می‌شود. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره فولاد ck۴۵ باید بدانید، به شرح زیر است:

این نوع فولاد دارای قابلیت عملیات حرارتی است.

فولاد ck۴۵ به دلیل برخورداری از خواص مکانیکی مناسب، دارای کاربرد زیادی در صنایع مهندسی و ساخت قطعات است.

در ترکیب شیمیایی فولاد ck۴۵ مقدار ۰.۴۵ درصد کربن، ۰.۶۵ منگنز و ۰.۲۵ درصد نیکل وجود دارد.

برای تولید این فولاد درصد دقیقی از عناصر ذکر شده، به آهن مذاب افزوده می‌گردد و پس از آن نیز در فرآیندهای ریخته گری و کشش، فولاد ck۴۵ تولید خواهد شد.

چگالی فولاد ck۴۵ برابر ۷.۸۴ گرم بر سانتی متر مکعب بوده که با توجه به استحکام بالاتری که نسبت به سایر انواع فولاد خواهد داشت

فولاد ck۴۵ دارای قابلیت سخت کاری نیز است.

برای دریافت قیمت فولاد ck۴۵ و فولاد st ۵۲ و فولاد ۱.۷۱۳۱ به تراز فولاد مراجعه کنید.

کاربردهای فولاد CK۴۵

قیمت فولاد ck۴۵ نسبت به خواصی که دارد و همچنین فولادهای متوسط کربن، بسیار مناسب است و به دلیل همین مقرون به صرفه بودن و همچنین برخورداری از خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب، امروزه استفاده از آن در صنایع مختلف رایج است. از جمله کاربردهای بسیار مهم فولاد ck۴۵ می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

استفاده در صنایع پتروشیمی، نفت، خودرو سازی، هوا فضا و رباتیک و…

استفاده در قطعاتی که به چقرمگی بالایی نیاز دارند مانند شفت های انتقال قدرت مانند شفت گیربکس، شفت رولیک ها و کانوایرهای صنعتی و شفت الکترو موتورها

ساخت پین ها و بوش هایی که نیازمند تحمل بار و ضربه هستند

ساخت ابزارهایی مانند مته، پیچ، تیغ اره و انبر دست و…

استفاده در صنایع توربو ماشین علی الخصوص ساخت شفت ماشین‌های دوار مانند پمپ‌ها و توربین ها

بهره گیری از فولاد ck۴۵ در صنعت راه و ساختمان نیز رایج است به صورتی که بیشتر بخش‌های حساس پل‌ها از این جنس ساخته می‌شوند.

این نوع فولاد در ساخت مخازن با فشار بالا و ساخت قطعاتی که در شرایط دمایی غیر عادی کار می‌کنند، بسیار پرکاربرد است.

مصرف فولاد ck۴۵ در کارهای سرد، یکنواخت سازی، آب دهی، برگشت دهی و همچنین تولید قطعاتی که در معرض تنش های متوسط قرار دارند، بسیار زیاد است.

ویژگی‌های فولاد ck۴۵

فولاد ck۴۵ به دلیل ترکیباتی که از عناصر مختلف دارد، از ویژگی‌های منحصر به فردی نیز برخوردار است. در واقع به دلیل همین ویژگی هاست که استفاده از این فولاد در صنایع مختلف بسیار است. از جمله ویژگی‌های فولاد ck۴۵ به شرح زیر است:

فولاد ck۴۵ و فولاد ۱.۷۱۱۳ در برابر ضربه، کشش و اصطحکاک مقاومت بسیار بالایی دارند

این نوع از فولاد برای عملیات حرارتبی بسیار مناسب است.

فولاد ck۴۵ و فولاد st۵۲ از جوش پذیری مناسبی برخوردار می‌باشد (نکته بسیار مهمی که باید بدانید با توجه به میزان کربنی که این دو نوع فولاد دارند و همچنین وجود عنصر منگنز در آنها، باید فرآیند جوشکاری را با دقت زیادی بر روی آنها انجام داد تا دچار ترک خوردگی نشوند)

به دلیل مقاومت مطلوبی که دارد، می‌توان این فولاد خاص را به اشکال مختلفی از جمله میلگرد، ورق و تسمه در آورد.

این فولاد نیز در برابر کشش مقاومت مطلوبی دارد و به همین دلیل در ساختمان سازی و پروژه‌های عمرانی، می‌تواند بسیار کاربردی و مناسب باشد.

فولاد ck۴۵ می‌تواند در معرض آب و رطوبت نیز مقاومت مطلوبی از خود نشان دهد به همین دلیل است که برای سخت پل‌ها نیز از آن استفاده می‌شود.

این فولاد به عنوان یک فولاد ضد سایش شناخته می‌شود.

قیمت فولاد ck۴۵

همان گونه که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کرده ایم، قیمت فولاد ck۴۵ به گونه‌ای است که جز فولادهای مقرون به صرفه محسوب می‌شود. بنابراین در امور و صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود. شایان ذکر است که با توجه به قیمت مناسب قیمت فولاد ck۴۵ که جز فولادهای آلیاژی محسوب می‌شود و همچنین خواص مکانیکی بسیار عالی دارد، امروزه می‌توانیم شاهد افزایش چشم گیر بهره وری از این فولاد باشیم.

خرید فولاد ck۴۵

امروزه با توجه به تعدد کارخانه‌های ساخت فولاد و همچنین وارد شدن این آلیاژ از سایر کشورها، به شما توصیه می‌کنیم که برای خرید فولاد ck۴۵ به کارخانه‌ها و وب سایت‌های معتبر مراجعه کنید. بدین ترتیب می‌توانید از مشخصات و خواص فیزیکی و مکانیکی فولادی که قصد تهیه آن را دارید، اطمینان حاصل نمائید.

آیا می‌دانید چطور با قیمت فولاد ck۴۵ برنده بازی باشید؟

سخن پایانی:

در این مطلب از وب سایت تراز فولاد، سعی کردیم تا به بررسی قیمت فولاد ck۴۵ و همچنین خصوصیات و کاربردهای آن بپردازیم. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فولاد و همچنین خرید آن، به تراز فولاد مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران مجموعه ما مشورت نمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا