بانکبانک و بیمه

درباره طرح اقتصادی کامالا هریس چه می‌دانید؟

هریس در برنامه خود پیشنهاد می‌کند نرخ مالیات شرکت‌ها را از ۲۱ درصد به ۲۸ درصد افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده و نامزد حزب دموکرات، یک طرح اقتصادی با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش فرصت‌های اقتصادی برای آمریکایی‌های طبقه متوسط و پایین ارائه می‌دهد.

به گزارش بلومبرگ، این طرح شامل پیشنهاد‌های مهمی مانند اعتبارات مالیاتی، ارائه دارو‌های ارزان قیمت و مشوق‌های مسکن است.

بر اساس برآورد‌های کمیته بودجه فدرال مسئول، انتظار می‌رود این پیشنهاد‌ها کسری بودجه فدرال را در طی یک دهه ۱.۷ تریلیون دلار افزایش دهد. با این حال، کمپین هریس می‌گوید که هزینه‌ها می‌تواند با مالیات‌های بالاتر بر شرکت‌های ثروتمند و بزرگ جبران شود.

اجزای اصلی طرح اقتصادی:

تمدید کاهش مالیات
هریس قصد دارد کاهش مالیاتی را که بر اساس قانون کاهش مالیات و کار سال ۲۰۱۷ رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ برای افرادی که کمتر از ۴۰۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند حفظ کند، در حالی که نرخ مالیات شرکت‌ها را از ۲۱ ٪ به ۲۸ ٪ افزایش می‌دهد. اگرچه این طرح می‌تواند درآمد اضافی ایجاد کند، اما اقتصاددانان هشدار می‌دهند که تمدید حتی بخشی از این قانون می‌تواند پرهزینه باشد.

بازگرداندن اعتبار مالیاتی کودک
هریس پیشنهاد می‌کند که اعتبار مالیاتی گسترش یافته از کودکان از برنامه نجات آمریکا برای سال ۲۰۲۱ فعال شود، که پس از کاهش فقر کودکان به پایین‌ترین سطح تاریخی ۵.۲ درصد در سال ۲۰۲۱ منقضی شد.

این اعتبار به ۳۶۰۰ دلار برای هر کودک واجد شرایط افزایش می‌یابد و ۶۰۰۰ دلار اعتبار جدید برای نوزادان در دسترس است.

ممنوعیت فدرال برای افزایش قیمت‌ها
به گزارش بلومبرگ، هریس همچنین خواستار تصویب یک قانون فدرال است که از افزایش غیرموجه قیمت کالا‌های اساسی مانند مواد غذایی و مواد غذایی با هدف رقابتی‌تر کردن بازار جلوگیری می‌کند.

این پیشنهاد با انتقاد اقتصاددانان مواجه شده است که استدلال می‌کنند اعمال کنترل قیمت می‌تواند اثرات منفی داشته باشد، اگرچه برخی معتقدند افزایش نظارت بر رویه‌های انحصاری می‌تواند مفید باشد.

طرح‌های مسکن و مراقبت‌های بهداشتی
برای رفع کمبود مسکن، هریس پیشنهاد می‌کند تا ۲۵۰۰۰ دلار یارانه برای خریدارانی که برای اولین بار خانه خریداری می‌کنند و مشوق‌های مالیاتی برای توسعه دهندگان املاک و مستغلات ارائه شود.

در بخش مراقبت‌های بهداشتی، هریس پیشنهاد می‌کند که هزینه‌های دارو‌های تجویزی را ۲۰۰۰ دلار در سال و قیمت انسولین را ۳۵ دلار در ماه تعیین کند.

پایان دادن به مالیات فدرال
هریس و ترامپ هر دو پیشنهاد پایان دادن به مالیات‌های فدرال را داده اند، اما این پیشنهاد بیشتر به عنوان یک اقدام سیاسی تا سیاست جدی اقتصادی، با نگرانی‌هایی که می‌تواند درآمد مالیاتی فدرال را کاهش دهد، با انتقاد مواجه شده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا