انرژی

قطع برق ۱۵۳۰ مشترک فوق پرمصرف در اهواز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از قطع برق یک هزار و ۵۳۰ مشترک فوق پرمصرف برق از ابتدای خردادماه تاکنون خبر داد.

محمد فراتی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ضرورت مصرف بهینه برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی، با بیان این‌که فوق پرمصرف به مشترکانی گفته می‌شود که بیش از ۲.۵ برابر مصرف برق داشته‌اند، اظهار کرد: برق این مشترکان پس از چندین بار تذکر و کاهش ندادن مصرف در راستای رفاه و آسایش عمومی در این روزهای گرم سال، قطع شده است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه توصیه کارشناسان در شرایط سخت تامین برق، رعایت سقف الگوی مصرف است، افزود: استفاده نکردن همزمان از وسایل پرمصرف در ساعت پیک مانند کولرگازی، لباسشویی، جاروبرقی، اتو و نظایر آن و خاموش کردن لامپ‌های اضافی حتی برای یک دقیقه از مهمترین کارها از سوی مردم برای تامین برق مستمر توسط شرکت در این روزهای گرم است.

فراتی مصرف کل شبکه برق کلانشهر اهواز را حدود ۳۰۰۰مگاوات ساعت اعلام کرد و گفت: براساس رصد و پایش صورت گرفته از مرکز پایش این شرکت، شاهد کاهش نیافتن بار مشترکان اداری بودیم که برابر دستورالعمل ابلاغی باید در ساعت اداری ۴۰ درصد و پس از تایم اداری ۷۰ درصد مصارف برق خود را کاهش بدهند که پس از بی‌توجهی برخی از ادارات به دستورالعمل اعلام شده و چندین بار اخطار، پس از پایان ساعات کاری، با فرمان از راه دور مرکز پایش برق آن ها قطع شده است.

وی ادامه داد: در راستای پایداری شبکه به ویژه در این روزهای گرم سال و وجود ناترازی در زمینه تولید و هم چنین نیاز مصرفی مشترکین، ضرورت داشت دیگر مشترکین نیز به منظور تحقق تقسیم عادلانه برق و جلوگیری از خاموشی‌های اتفاقاتی ناخواسته مصارف برق خود را برابر تعرفه تکمیلی وزارت نیرو کنترل کنند. طبق این دستورالعمل چنانچه مشترکی بیش از ۲.۵ برابر تعرفه منطقه گرم یک کشور مصرف داشته باشد و چنانچه مشترکی الگو را رعایت نکند، پس از اخطارهای لازم نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه خط قرمز شرکت توزیع برق در شرایط فعلی، تامین آسایش و آرامش شهروندان کلانشهر اهواز است، بیان کرد: از ابتدای خردادماه ۱۴۰۳ تاکنون برق تعداد ۱۵۳۰ مشترک فوق پرمصرف در کلانشهر اهواز قطع شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا