امور زیربناییتعاون و اشتغال

کارگران نقش ویژه‌ای در بهره‌وری اقتصادی کشور دارند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران نقش ویژه‌ای در بهره وری اقتصادی کشور دارند، گفت: دولت چهاردهم بهبود محیط کسب کار را با تعامل بخش تعاونی و خصوصی به طور جدی پیگیری می‌کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید ارتباط دولت با بخش خصوصی و تعاونی را ساماندهی کنیم. مشکل ما نداشتن سازمان و ارتباط دهی بین بخش خصوصی و تعاونی است تا نظرات و راهکارها را پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوعات مختلف در حوزه درآمد بیمه‌ها و بهره‌وری مشاغل بررسی می‌شود تا به خروجی نهایی که افزایش بهره‌وری است دست یابیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت دستمزد نیروی کار گفت: هریک از شرکای اجتماعی از منظر صنفی خود به موضوع دستمزد نگاه می‌کنند و دولت نیز باید با نگاه همه‌جانبه این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

میدری با بیان اینکه کارگران نقش ویژه‌ای در بهره‌وری اقتصادی کشور دارند افزود: وزارت کار از واحدهای تولیدی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: در اقتصاد کشور واحدهای کارآمد وجود دارد که باید از آن‌ها حمایت کنیم و در این مسیر از بنگاه‌های اقتصادی ضعیف نیز حمایت خواهیم کرد اما اگر در دوره‌های بلند مدت بین منافع مردم و منافع بنگاه خاص قرار بگیریم باید منافع مردم مدنظر قرار گیرد.

میدری عنوان کرد: با توجه به اینکه حدود ۶۰۰ شرکت زیر مجموعه و تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند موضوع بهبود زیرساخت‌های انرژی توسط دولت چهاردهم در حال پیگیری جدی است و ما در وزارت رفاه بهبود بهره‌وری و ارتقای اقتصادی این شرکت‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بخش تعاونی ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد و بهبود نیروهای خورشیدی در کشور دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۲۴ میلیون مسکن در کشور داریم گفت: از این تعداد یک میلیون واحد مسکونی هوشمند هستند.

وی خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی برای هوشمند کردن واحدهای مسکونی با هدف بهینه سازی مصرف انرژی با استفاده از فناوری‌های نوین بهره ببریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا