انرژی

بومی‌سازی قطعات و تجهیزات دوار صنایع مهم کشور توسط دانش‌بنیان‌ها

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با تولید تجهیزات پمپ‌های سانتریفیوژ باکیفیت رقابتی توانسته است گامی بلند در راستای رشد و توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بردارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بابک رضایی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: هدف ما تولید و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات دوار برای صنایع مهم و استراتژیک کشور (نفت، گاز، پتروشیمی، معدن، فولاد، سیمان و …) با هدف تامین چرخه کامل ساخت و تولید قطعات یدکی صنایع مذکور در زمینه طراحی، مهندسی معکوس، تهیه گواهینامه فنی ساخت قطعات، تولید، ساخت و بازرسی فنی قطعات، تجهیزات و ماشین آلات فعال است و در این راستا ما تولیدکننده قطعات یدکی و تجهیزات پمپ‌های سانتریفیوژ صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستیم و این محصولات در صنایعی که نیاز به جابه‌جایی سیال وجود دارد مانند صنایع سیمانی، معدنی و فولاد کاربرد دارند، ولی تمرکز ما بر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه تجهیزات پمپ‌های سانتریفیوژ از لحاظ کیفیت با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است، اظهار کرد: ما توانسته‌ایم هزینه‌ها را به یک بیستم نمونه‌های مشابه خارجی کاهش دهیم.

به نقل از دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، رضایی در خصوص بزرگترین دستاورد این مجموعه خاطر نشان کرد: بزرگترین دستاورد مجموعه ما در یک دهه اخیر، تولید چندین‌هزار قطعات یدکی انواع پمپ‌ها است که از کیفیت و طول عمری رقابتی با نمونه‌های مشابه خارجی خود برخوردار هستند.

مدیرعامل این شرکت یادآور شد: این شرکت با دستیابی به توانایی تولید دانش فنی و فناوری ساخت قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات خارجی و تلاش برای بومی‌سازی و رفع وابستگی با پشتوانه سال‌ها فعالیت مستمر و همچنین ارتباط مستمر با کارخانه‌های معتبر داخلی در خدمت ‌پیشبرد اهداف صنایع کشور گام برمی‌دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا