انرژی

رئیس شرکت برق اوکراین اخراج شد

شرکت دولتی که شبکه برق اوکراین را اداره می‌کند در بحبوحه خاموشی‌های متوالی به دلیل آسیب دیدگی تاسیسات برق در حملات روسیه، رئیس خود را اخراج کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فوربس اوکراین به نقل از منابع آگاه گزارش کرد چهار نفر از شش عضو هیئت نظارت اپراتور شبکه اوکراینی «اوکر اِنرگو»، عصر دوشنبه، به برکناری ولودیمیر کودریتسکی، از سمت ریاست شرکت رای دادند.

همچنین بخوانید

این اقدام کمتر از یک هفته پس از آن صورت گرفت که روسیه، بزرگترین حمله موشکی و پهپادی را از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ را انجام داد. اوکراین در تلاش است تا خسارات ناشی از این حملات را که عمدتا، نیروگاه‌ها و زیرساخت‌های انتقال انرژی را هدف قرار داده است، ترمیم کند. نگرانی عمومی در ماه‌های گذشته، به دلیل خاموشی‌های طولانی مدت و توزیع نابرابر قدرت در سراسر کشور با نزدیک شدن به فصل سرما، افزایش یافته است.

«اوکر اِنرگو»، در دوران ریاست کودریتسکی، با انتشار اوراق قرضه سبز جهانی به عنوان بخشی از تلاش‌های کشور برای به کاهش هزینه بدهی‌های خود در سال ۲۰۲۱، از همکاری با اهداکنندگان برجسته بین‌المللی از جمله بانک اروپایی بازسازی و توسعه برخوردار بود. در همان زمان، رئیس این شرکت، به طور مرتب با اتهامات فساد روبرو می‌شد که بارها تکذیب کرده بود.

رسانه‌های داخلی پیش‌تر گزارش کرده بودند کی‌یف قصد دارد به زودی ولودیمیر کودریتسکی را برکنار کند، زیرا دولت از کیفیت حفاظت از تاسیسات برق ناراضی است.

کمک ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به شبکه برق اوکراین

بلومبرگ روز یکشنبه گزارش کرد اوکراین، ۸۰۰ میلیون دلار از آمریکا برای کمک به تثبیت زیرساخت‌های انرژی که به شدت آسیب دیده است، دریافت خواهد کرد. این بسته توسط یولیا سویردنکو، معاون اول نخست وزیر اوکراین، در سفر روز شنبه او به واشنگتن، اعلام شد.

سویریدنکو در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: این بودجه صرف تجهیزات لازم برای تعمیرات فوری تاسیسات برق اوکراین می‌شود که در حملات هوایی دو سال گذشته روسیه، آسیب زیادی دیده است. طبق برآوردهای دولت، پهپادها و موشک‌هایی که روسیه به طور مرتب پرتاب می‌کند، به حدود ۵۰ درصد از ظرفیت تولید برق اوکراین در قبل از جنگ، آسیب زده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در تلگرام گفت: زیرساخت‌های انرژی اوکراین، به بازسازی فوری نیاز دارد و شرکای آمریکایی ما در این زمینه، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا