ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

لاوروف: پاول دوروف قربانی استقلال خود شد

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام که در فرانسه دستگیر شد، در رویکرد خود برای مدیریت این پلتفرم شبکه اجتماعی، بیش از حد آزاد بود و این نقطه ضعف او بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یک قاضی فرانسوی، هفته گذشته، دوروف روسی الاصل را به ظن همدستی از طریق فراهم کردن امکان انجام معاملات غیرقانونی، تصاویر سوء استفاده از کودکان، قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری در تلگرام، تحت بازجویی رسمی قرار داد.

همچنین بخوانید

وکیل دوروف گفت: این گفته که او باید مسئول هر خلافی باشد که در این اپلیکیشن با حدود یک میلیارد کاربر، رخ می‌دهد، پوچ است. تلگرام در روسیه، اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق محبوبیت بسیاری است.

لاوروف در یک سخنرانی برای دانشجویان دانشگاه نخبه MGIMO مسکو که توسط وزارت خارجه اداره می‌شود، موضع کرملین را تکرار و تاکید کرد تحقیقات درباره دوروف، بخشی از یک ترفند سیاسی بزرگتر غرب برای اعمال قدرت بر روسیه است.

وزیر خارجه روسیه گفت: پاول دوروف، خیلی آزاد بود. او به توصیه‌های غرب برای تعدیل ذهنیت خود گوش نکرد.

روسیه پس از سال‌ها فشار بر دوروف و سرمایه‌گذاری‌های فناوری او، از مدیرعامل تلگرام حمایت کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هفته گذشته گفت: هیچ مذاکره‌ای بین کرملین و دوروف که گذرنامه فرانسه و امارات عربی متحده نیز دارد، انجام نشده است. نکته اصلی این است که آنچه در فرانسه اتفاق می‌افتد، به آزار سیاسی تبدیل نشود.

رئیس جمهور فرانسه هرگونه ارتباط با سیاست را رد کرده است، اما از سوی دیگر اتهامات خاصی مطرح می‌شود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، هرگونه انگیزه سیاسی در بازداشت این کارآفرین فناوری را رد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، لاوروف پیش‌تر هشدار داده بود که دستگیری دوروف که اولین مورد از دستگیری مدیرعامل یک شرکت فناوری است، روابط میان مسکو و پاریس را به سطح پایین جدیدی تنزل داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا