بورسبورس اوراق

کاهش ۲۴۶ هزار تنی تولید ۴ شرکت فولاد بورسی در مرداد ماه

مجموع مقدار تولید ۴ شرکت بزرگ فولادی کشور شامل فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و فولاد خراسان در مردادماه به نسبت تیرماه با کاهش ۲۴۶ هزار تنی مواجه شده که دلیل اصلی این کاهش قابل توجه، قطعی برق بوده است.

همچنین بخوانید
بورس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، براساس این گزارش، مجموع مقدار تولید ۴ شرکت بزرگ فولادی در مرداد ماه رقمی بالغ بر یک میلیون و ۶۱۵ هزار تن اعلام شده که در مقایسه با تیر ماه با بیش از ۲۴۶ هزار تن کاهش همراه بود.

طبق آمار ارایه شده، شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۶۸۹ هزار تن، فولاد خوزستان ۵۸۳ هزار و ۶۹۷ تن، ذوب آهن ۲۱۴ هزار و ۳۳۷ تن و فولاد خراسان ۱۲۸ هزار و ۲۰۱ تن تولید در مردادماه امسال به ثبت رسانده‌اند.

همچنین، این ۴ شرکت فولادی در تیر ماه حدود یک میلیون و ۸۶۱ هزار تن تولید داشتند که تنها متهم روند کاهش تولید در مردادماه، قطعی برق بوده است؛ در این میان شرکت فولاد خوزستان با ۷۵۰ هزار تن تولید بیشترین میزان تولید را از آن خود کرد.

میزان فروش شرکت‌های فولادی در مرداد ماه

در مقابل نیز مقدار فروش ۴ شرکت فولادی (فولاد خراسان، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن) در ماه مرداد مورد بررسی قرار گرفته که طبق آمار موجود، مقدار فروش انجام شده در این بازه زمانی با ۱۱۲ هزار تن کاهش نسبت به تیر ماه از یک میلیون و ۳۰۹ هزار تن به عدد یک میلیون ۱۹۷ هزار تن رسید.

در مرداد ماه بیشترین فروش متعلق به شرکت فولاد مبارکه اصفهان بوده که با ۷۵۰ هزار تن فروش از دیگر شرکت‌ها پیشی گرفت.

جمع فروش ۴ شرکت فولادی

در بخش دیگر این گزارش نیز به مبلغ فروش ۴ شرکت فولادی در مرداد ماه اشاره شده که بر این اساس مجموع فروش این شرکت‌ها رقمی حدود ۳۳۹ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال بوده، از این میان بیشترین میزان فروش با رقم ۲۴۴ هزار میلیارد ریال به نام شرکت فولاد مبارکه اصفهان ثبت شد.
کاهش ۲۴۶ هزار تنی تولید ۴ شرکت فولاد بورس در مرداد ماه

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا