بانکبانک و بیمه

افزایش نرخ ارز ناشی از التهابات سیاسی به سرعت اصلاح می‌شود/ منفعت گروهی کوچک از نوسانات ارزی

استاد اقتصاد دانشگاه تأکید کرد که افزایش نرخ ارز در نتیجه التهابات سیاسی، موقتی است و به سرعت اصلاح می‌شود.

حسین راغفر اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا در گفتگو با ایبنا در خصوص هیجانی بودن افزایش نرخ ارز و التهاباتی که بعد از حوادث سیاسی مانند شهادت اسماعیل هنیه ایجاد شد گفت: التهابات ایجاد شده در زمینه نرخ ارز و ریزش‌هایی که در بورس رخ داد قطعا ناشی از سیاست گذاری‌ها یا تصمیم گیری‌های داخلی نیست که در اقتصاد کلان کشور تاثیر بگذارد، بلکه ناشی از تنش‌های سیاسی و موقتی است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: التهابات و افزایش نرخ‌هایی که بازار شاهد آن است به سرعت اصلاح می‌شود لذا بانک مرکزی و مسوولان اثرگذار باید زمینه‌های لازم برای جلوگیری از سوء استفاده در بازار‌های پولی و ارزی را فراهم کنند.

حسین راغفر یادآور شد: برخی بر آن هستند تا جو بازار ارز را با توهماتی مثل افزایش نرخ ارز و رسیدن به مرز ۱۰۰ هزار تومان به هم بریزند، درحالی که بازار ارز ما حتی از این قابلیت برخوردار است که نرخ دلار آزاد به زیر ۵۷ هزار تومان برسد.

وی در این باره گفت: نوسان گیری و التهاب آفرینی در راستای افزایش نرخ ارز به نفع عده قلیلی است و محصول کنش‌های کسانی است که از التهابات بازار ارز منافع جدی مالی کسب می‌کنند لذا مردم نباید به این التهابات توجه کنند چرا که دامن زدن به تقاضای بیشتر برای دریافت ارز به نفع برندگان چنین بازی‌هایی است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا