بانکبانک و بیمه

تعیین تکلیف ۹۸ درصد سپرده گذاران فرشتگان


معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان تعیین تکلیف شده است، گفت: امروز شاهد آن هستیم که دیگر موسسه غیرمجازی در نظام بانکی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، معاون نظارتی بانک مرکزی در جلسه ای که صبح امروز در محل ساختمان بانک پارسیان و در جمع مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره بانک ها و موسسات اعتباری برگزار شد، ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان زلزله اخیر، گفت: شبکه بانکی با توجه به مسئولیت اجتماعی خود باید حضور فعالانه ای در حوادثی از این قسم داشته و در فعالیت هایی همچون ساخت خانه های بهداشت، مدارس و … مشارکت داشته باشد.

فرشاد حیدری همچنین از مشارکت و کمک های نقدی و غیرنقدی که تاکنون از سوی شبکه بانکی برای این موضوع ارایه شده است قدردانی کرد.
وی با اشاره به برخورد و پیگری قاطعانه این بانک با موسسات اعتباری غیرمجاز تصریح کرد: در سال جاری برخورد با موسسات غیرمجاز با قاطعیت بیشتری پیگیری شده و امروز شاهد آن هستیم که دیگر موسسه غیرمجازی در نظام بانکی وجود ندارد. در حال حاضر ۹۸ درصد سپرده گذاران تعاونی منحله غیرمجاز فرشتگان وجوه خود را به طور کامل دریافت کرده‌اند و ۲ درصد باقی مانده نیز که عمدتاً سپرده آنها بالای ۲۰۰ میلیون تومان است، هر یک به صورت علی الحساب مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کرده اند. همچنین و باتوجه به تأکید مقام معظم رهبری به سران سه قوه درباره ساماندهی موسسات غیرمجاز، سه تعاونی افضل توس، وحدت و البرز ایرانیان نیز به زودی تعیین تکلیف خواهند شد. امید است در آینده و با عملیاتی شدن اصلاحات در نظام بانکی شاهد فعالیت و رقابت سالم موسسات اعتباری و بانک ها در شبکه بانکی کشور باشیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا