انرژی

جزییات کنترل شاخص های کیفی آب در مناطق زلزله زده

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور می‌گوید: شاخص های کیفی آب از نظر میکروبی، کلر باقیمانده و … در مناطق زلزله‌زده کنترل می‌شود، فقط گاهی به دلیل وقوع پس لرزه ها، میزان کدورت آب افزایش پیدا می کنند و اصطلاحا آب گل آلود می شود.

کوشیار واقفی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این کدورت آب به صورت موقتی است و خیلی سریع به حالت قبلی برمی گردد. درحال حاضر آب مناطق زلزله زده قابل شرب است و مشکلی ندارد و در روستاها نیز که آب آنها از چاه تامین می شود، مشکلی به لحاظ کدورت نداریم و کیفیت آب این مناطق نیز از نظر میکروبی و کلر باقیمانده کنترل می شود.

وی با این‌حال تصریح کرد: در بعضی مناطق که آب به دلیل شکستگی لوله یا در رفتن واشر ها قطع است، آبرسانی از طریق تانکر انجام می شود.

همچنین بخوانید

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر این‌که در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر کیفیت آب در مناطق زلزله زده نداریم، افزود: شش آزمایشگاه سیار در مناطق زلزله زده به منظور پایش بیش از پیش کیفیت آب شرب مستقر شده‌اند.

واقفی با بیان اینکه پس از ترمیم خطوط لوله آسیب دیده، آب شرب مناطق شهری به طور کامل وصل شده، گفت: از ابتدا نیز هیچ مشکلی ناشی از آلودگی های میکروبی در آب شرب مناطق زلزله زده وجود نداشت و تنها مسئله ایجاد شده، افزایش کدورت آب بود که پس لرزه ها این افزایش کدورت را تشدید می کرد.

وی ادامه داد: در این مدت علاوه بر آبرسانی های تانکری و توزیع آب بسته بندی، پایش کیفیت آب شرب در مناطق زلزله زده ۲ تا ۳ برابر شد و با تعبیه سیستم های تصفیه اضطراری، کدورت آب منطقه را رفع کردیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا