امور زیربناییراه و ساختمان

نوسازی و ساخت بیش از ۳ میلیون مسکن روستایی تا سال ۱۴۰۵

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه باید تا سال ۱۴۰۵ ، سه میلیون مسکن روستایی نوسازی شود، گفت: بر اساس برنامه تا سال ۱۴۰۵ باید ۳.۴ میلیون مسکن روستایی ساخته و نوسازی شود.

به گزارش آرمان اقتصادی،، عزیزاله مهدیان در دومین دوره مسابقه عکس خانه روستایی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای مسکن روستایی در کشور خالی از سکنه هستند که بخشی از آنها فصلی هستند، اظهار داشت: در حال حاضر علیرغم وجود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار در کشور داریم که این آمار نشان می‌دهد ۶۰۰ هزار واحد مسکونی کسری داریم.

همچنین بخوانید

وی افزود : پیش بینی می شود ۱۸۰ هزار خانوار تا سال ۱۴۰۵ به جمعیت روستایی اضافه می شود، ادامه داد: ۲۷ الی ۲۸ درصد از  جمعیت کشور روستایی هستند و برخی از مساکن روستایی به طور فصلی خالی از سکنه هستند و برخی دیگر هم به دلیل خشکسالی و کم آبی خالی از سکنه شده اند.به طوری که  آب مورد نیاز برخی روستاها مانند روستاهای سیستان و هرمزگان با تانکر تامین می‌شود.

مهدیان ادامه داد: تا سال ۷۵ تعداد واحدهای روستایی کشور سه میلیون و ۷۰۰هزار واحد بود اما با توجه به گسترش ساخت و ساز در مناطق روستایی کشور، اکنون تعداد آنها به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسیده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن همچنین با اشاره به اینکه باید به سیمای روستاها توجه شود، گفت:کسانی که می‌توانند به داد سیمای روستاها برسند می‌توانند با زبان هنر و حتی با عکاسی این کار را انجام دهند. چرا که هنر می‌تواند در عمق وجود مردم تاثیر بگذارد.

 

 


منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا