بانک و بیمهطلا و ارز

سقوط آزاد قیمت سکه در بازار آتی بورس کالا/ تخلیه حباب ادامه دارد

با آغاز حراج سکه در بانک کارگشایی به نرخ یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان که با احتساب مالیات ارزش افزوده به مبلغ یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان تعیین شده است، بازار آتی سکه بورس کالا با افزایش عرضه و ریزش قیمت‌ها در ۵ سررسید خود شده است.

با آغاز به کار بانک کارگشایی در دقایقی قبل و عرضه سکه یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومانی که با احتساب ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به مبلغ یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان تعیین شده، بازار آتی سکه طلا با ریزش قیمت‌ها در ۵ سررسید فعال خود مواجه شده است. به گزارش  آرمان اقتصادی به نقل از فارس، بر این اساس هم‌اکنون در قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل در دیماه ۹۶ قیمت تسویه روزانه هر سکه طلا در حالی بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۲۸۹ تومان عنوان شده که بالاترین قیمت تقاضا برای این قرارداد هم‌اکنون یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان شده است.

آخرین قیمت معامله در این قرار داد هم‌اکنون یک میلیون و ۴۲۵ هزار تومان است که با کاهش ۱۵۲۸۹ تومان نسبت به تسویه روزانه مواجه شده است.

در قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل در اسفندماه ۹۶ نیز هم اکنون هر قرارداد به قیمت یک میلیون و ۶۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت تسویه روزانه خود با کاهش ۳۷ هزار و ۲۳۵ تومانی مواجه است.

در قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل در اردیبهشت ماه ۹۷ نیز آخرین قیمت معامله  شده  مبلغ یک میلیون ۵۲۲ هزار تومان عنوان شده که نسبت به قیمت تسویه روزانه خود با کاهش ۱۷ هزار و ۱۸ تومانی روبروست.

در قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل در تیرماه نیز آخرین قیمت معامله‌شده یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که نسبت به قیمت تسویه روزانه خود با کاهش ۳۳ هزار و ۴۴۲ تومان مواجه است.

در قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل در شهریور ماه ۹۷ اما آخرین قیمت معامله‌شده یک میلیون ۶۳۰ هزار تومان عنوان شده که نسبت به قیمت تسویه روزانه با کاهش ۲۸ هزار و ۴۴۶ تومانی مواجه است.

نوسان بالای قیمت‌ها در بازار آتی سکه در حالی است که انتظار می‌رود طی ساعات آینده کاهش بیشتری برای قیمت‌ها شاهد باشیم.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا