بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

اندیشه نگار پارس آماده حمایت از ایده‌های مختلف در حوزه امنیت / در همایش آفسک مطرح شد

دومین کنفرانس تخصصی تکنیک‌های مدرن نفوذ و امنیت سایبری آفسک با حمایت شرکت اندیشه نگار پارس پنجشنبه گذشته، دوم آذر ماه در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد. این کنفرانس در جهت اطلاع‌رسانی مشکلات و رخدادهای جدید امنیتی در تمام بسترهای سایبری شکل گرفته و تلاش دارد متخصصان و علاقه‌مندان این حوزه را در کنار یکدیگر جمع کند. غالب شرکت‌کنندگان این همایش را افراد جوانی تشکیل می‌دادند که یا دانشجو بودند یا در حوزه امنیت و نفوذ فعالیت داشتند. کنفرانس یک روز به طول انجامید و یکی از سخنرانی‌های این همایش نیز درباره فعالیت‌های پژوهشی اندیشه نگار پارس بود.

حمید گرشاسبی، مدیر معاونت امنیت این شرکت در سخنرانی خود با عنوان «فعالیت‌های پژوهشی شرکت اندیشه نگار پارس» از تلاش‌های این شرکت برای ارتقای سطح امنیت گفت و توضیح داد: «اندیشه نگار پارس سابقه پشتیبانی، ارائه و پیاده‌سازی محصولات خارجی در ایران را دارد. در تمام ۲۵ سال گذشته با وجود عدم تعادل در قیمت دلار و شرایط نامتوازن در دوران تحریم، این شرکت همیشه ورودی ثابتی داشت و تجهیزات مورد نیاز کشور را تأمین می‌کرد.»

او درباره تغییر استراتژی این شرکت در ادامه گفت: «از سال ۹۰ با تغییر سیاست‌های نظام در خصوص تولید محصولات بومی، مخصوصاً در حوزه امنیت، این نگرش در شرکت اندیشه نگار پارس ایجاد شد که بتواند از دانش اپراتوری و دانش نگهداری از سرویس به سمت دانشی برود که دانش‌های بومی و مغزافزارهای داخلی را حمایت کند. در واقع ما تلاش داشتیم دانشی را که در کشور رسوب کرده بود و استفاده‌ای از آن نمی‌شد به محصول تبدیل کنیم. پنج سالی می‌شود که این اتفاق در اندیشه نگار پارس افتاده است و اکنون محصولات بومی خوبی دارد که از آن استفاده می‌شود.»

حمید گرشاسبی، معاونت امنیت شرکت اندیشه نگار پارس

حمید گرشاسبی، معاونت امنیت شرکت اندیشه نگار پارس

به گفته گرشاسبی، اندیشه نگار پارس تلاش دارد تمام مشتریان در بخش‌های دولتی و خصوصی را از خود متوقع کند. او درباره ماهیت امنیت گفت: «امنیت نیاز به رسیدگی و مهندسی دارد. ما به صورت هفتگی و ماهانه با شرکت‌هایی که با آنها همکاری داریم، ارتباط برقرار می‌کنیم و امینت آنها را بررسی می‌کنیم، تازه متوجه تفاوت بین محصول داخلی و خارجی می‌شوند.»

او در ارائه خود از انتشار دو کتاب با عنوان‌های «راهنمای مدیران برای امنیت تحت وب» و «استاندارد PCICSS» خبر داد. گرشاسبی پس از سخنرانی در گفت‌وگو با راه پرداخت گفت: «از ابتدای امسال سیاست اندیشه نگار پارس بر آن بوده تا دانش خود را به صورت مکتوب درآورد. کتاب نخست با زبان فنی برای مدیرانی نوشته شده که دغدغه امنیت دارند. سازمان‌های کوچک و بزرگ زیادی بر اثر هک شدن متضرر شده‌اند و امنیت وب‌سایت سازمان‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امنیتی آنان محسوب می‌شود. کتاب دوم در زمینه امنیت در پرداخت های الکترونیکی است و به راه‌های سؤاستفاده و جلوگیری از آن می پردازد. با وجودی که متن این کتاب خشک است و در آن نظر وکلا را جویا شدیم تا از متن کتاب بتوان در دادگاه استفاده شود، اما عموم مردم می‌توانند از این کتاب استفاده کنند و برای همه قابل فهم است.»

هر دوی این کتاب‌ها توسط گرشاسبی و مازیار مصطفی‌پور، قائم‌مقام شرکت اندیشه نگار پارس تهیه و تدوین شده است و کتاب سومی نیز در زمینه «امنیت در اپلیکیشن‌های موبایلی» در آینده منتشر خواهد شد.

گرشاسبی همچنین در ارائه خود اعلام کرد شرکت اندیشه نگار پارس آماده همکاری با علاقه‌مندان و ایده‌پردازان در زمینه امنیت است. او در این باره به راه پرداخت گفت: «این همکاری هم می‌تواند با استارت‌آپ‌ها و گروه‌ها باشد و هم با فارد و کارشناسانی که ایده خاصی در حوزه امنیت در سر دارند و به علل مختلف مانند کمبود بودجه نتواسته‌اند آن را به مرحله اجرا برسانند. معیارهای ما برای جذب و همکاری با آنها متفاوت است، اما ارزشمند بودن ایده مهم‌ترین ویژگی برای شرکت است.»

حسن اصغریان، دبیر همایش و مدرس رشته کامپیوتر در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز در گفت‌وگو با راه پرداخت گفت: «آفسک یک شاخه از جامعه OWASP در ایران است و امسال به طور خاص با همکاری دانشگاه شهید رجایی و شرکت اندیشه نگار پارس برگزار می‌شود. محورهای این همایش با همایش پیشین تقریباً یکی است و در هر دو تأکید زیادی روی فعالیت‌های منبع باز (Open Source) و مشارکت در فعالیت‌‌های امنیتی دارد. ارائه‌ها کاربردی است و کسی به دنبال ارائه‌های دانشگاهی نیست. بازاریابی خدمت یا محصول نیز در این همایش انجام نمی‌شود و همه به دنبال یادگیری و افزودن اطلاعات خود هستند. همچنین در برگزاری این همایش به حمایت دانشگاهی نیاز داریم، چراکه متأسفانه افرادی که در زمینه امنیت در کشور فعالیت می‌کنند، به مرور به علت نامناسب دیدن فضا، از کشور خارج می‌شوند. بنابراین لازم است انرژی جدیدی به این فضا تزریق شود.»

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا