امور زیربناییراه و ساختمان

سقف سرعت مجاز در همه راه‌های کشور ۱۰کیلومتر کاهش می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۱۰کیلومتری سرعت در تمام راه‌های کشور خبر داد و گفت: بر این اساس سقف سرعت در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به‌ترتیب از ۱۲۰ و ۱۱۰ کیلومتر به ۱۱۰ و ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داوود کشاورزیان در سمینار سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت ایمنی راه مجمع جهانی راه (پیارک)، با اعلام این‌که ایران حدود یک درصد جمعیت دنیا و ۲۱۵ هزار کیلومتر انواع راه دارد، اظهار کرد: حدود ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی و ۸۵ هزار کیلومتر سایر راه‌هاست. بر اساس آخرین آمار پلیس راه حدود ۲۰ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتوسیکلت در کشور پلاک شده است.

وی با بیان این‌که حدود ۹۴ درصد کالا در کشور توسط حمل‌ونقل جاده‌ای در داخل کشور انجام می‌شود، افزود: سال گذشته ۱۶ هزار نفر تلفات جانی رانندگی داشته‌ایم که ۳۰ درصد آن مربوط به راه‌های درون‌شهری است.

همچنین بخوانید

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به هدفگذاری برای کاهش تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی به زیر ۱۰ هزار نفر تا ۱۰ سال آینده به قیمت پایین سوخت در کشور انتقاد و تصریح کرد: روزانه حدود ۷۵ میلیون لیتر سوخت ارزان در کشور مصرف می‌شود.

کشاورزیان با اشاره به استفاده کارشناسان ایرانی از دستاوردهای پیارک یادآور شد: میزان تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نکرده و جمع‌بندی ما این است که سقف سرعت مجاز را ۱۰ کیلومتر کاهش دهیم. این مسئله در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌های کشور قرار دارد، بر این اساس در آزادراه‌ها از ۱۲۰ به ۱۱۰ کیلومتر،‌در بزرگراه‌ها از ۱۱۰ به ۱۰۰ کیلومتر، در جاده‌های اصلی از ۹۵ به ۸۵ و در راه‌های فرعی از ۸۰ به ۷۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا