بانکبانک و بیمه

رشد موسسه نور پا به پای بزرگان بازار پولی


موسسه نور از موسسات تازه تاسیسی است که توانست پا به پای بزرگان بازار پولی رشد و راه چندین ساله بسیاری از غول‌های این بازار را در کمتر از یک دهه طی کرده و در رتبه دوازدهم شبکه بانکی قرار گیرد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)،این موسسه که در آبان ۹۱ با چهار مؤسسه ادغام شد در ۲۷ اسفند همان سال مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلا می ایران با تجمیع (انحلا ل) مؤسسات کارسازان آینده ‚ ریحانه گستر مشیز و پیشگامان کویر یزد موافقت نموده و در بهمن ۹۲ موافقت خود را با تاسیس مؤسسه اعتباری نور از محل تجمیع مؤسسات یاد شده به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام نمود. 

مؤسسه اعتباری نور پس از طی مراحل قانونی لازم در اردیبهشت ۹۴ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسید و در تاریخ تیر ۹۴ موفق به اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد. 
علاوه بر این بانک مرکزی با توجه به توانمندی این موسسه و بواسطه سرعت بخشی به تکمیل انتقال موسسات ادغامی در موسسه اعتباری نور، مجوز عضویت این موسسه در شبکه شتاب را صادر کرد و این موسسه با پیوستن به شبکه شتاب و سامانه‌های ساتنا و پایا و همچنین اتصال به درگاه‌های خدمات الکترونیکی متصل به شبکه شتاب از جمله همراه‌ بانک، تلفن‌ بانک و اینترنت بانک امکان استفاده از بانکداری الکترونیکی را برای مشتریان خود فراهم کرده است .
بر اساس این گزارش ، کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین دیگر نمایندگان مجلس نیز با بررسی های خود اعلام کرده اند که موسسه نور ، شرایط همه جانبه بانک مرکزی را رعایت کرده و مشکلی در حوزه بازار پول ندارد . 
در همین رابطه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این نکته که موسسه اعتباری نور نقش مؤثری در حفظ منافع سپرده‌گذاران ادغام‌شده در این موسسه داشته است تاکید کرد که عملکرد مناسب این موسسه در ساماندهی بازار غیر متشکل پولی مشهود است. 
همچنین نماینده مردم رشت تصریح کرد: موسسه اعتباری نوراز جمله موسساتی است که تا به حال همه الزامات بانک مرکزی رارعایت کرده و تقویت چنین موسساتی که دارای سابقه طولانی در این عرصه هستند باعث حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی منجر به رشد و توسعه اقتصادی وبه کارگیری منابع بانکی در مسیر درست وبرای هدایت سیاستهای بانکی در جهت تولید واشتغالزایی خواهد بود. 
شایان ذکر است که در حال حاضر، موسسه اعتباری نور به لحاظ حجم منابع، در رتبه دوازدهم شبکه بانکی کشور قرار دارد و ۳۳۶ شعبه این موسسه در سراسر کشور تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند. وی اعلام کرد: به عنوان نمونه یکی از این موسسات ،موسسه اعتباری نور بوده که با موسسات دارای قدمت که با یکدیگر تجمیع شده اند،در آینده به عنوان موسسه (بانک) قدرتمندی در عرصه بازار پولی کشور نقش ایفا می کند .
موسسه اعتباری نور اخیرا اعلام کرده است که بزودی با اضافه کردن پایانه‌های فروشگاهی pos، به چرخه خدمات بانکداری الکترونیکی و همچنین اخذ مجوز نهایی برای راه‌اندازی سامانه سپام برای صدور ضمانتنامه‌های ریالی و اعتبار اسناد داخلی و پیوستن به سامانه چکاوک، خدمات خود را گسترش می دهد؛ بنابراین بدیهی است که تمام فعالیت های موسسه اعتباری نور در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی قرار دارد و بانک مرکزی بر تمام فعالیت های بانکی و همچنین روند انتقال دارایی‌ها و بدهی‌های موسسات گروه ادغام نظارت کامل دارد .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا