ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ضرورت عبور از آسیب‌های تولید علم با اعتمادسازی

معاون نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به آسیب‌های رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها گفت: برای رفع این امر نیاز است که اعتمادسازی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی امیرحسین دوایی روز یکشنبه، ۵ آذر ماه در پنجمین همایش مدیران فناوری اطلاعات که به همت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اقدامات و تحولات در حوزه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها افزود: از سوی یک نهاد بر اساس شاخص‌هایی اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها شد و بعد از آن نهادهای مختلفی وارد رتبه‌بندی شدند.

وی تاکید کرد: رتبه‌بندی‌های انجام شده از سوی این نهادها بر اساس همان شاخص‌های اولیه رتبه‌بندی‌ها بوده است.

همچنین بخوانید

دوایی با تاکید بر اینکه این وضعیت رتبه‌بندی آسیب‌های جدی در فرایند تولید علم در دنیا ایجاد کرد، اظهار کرد: به دنبال این روند موضوعاتی چون داده‌سازی، آزمایش‌های غیراستاندارد، حذف و اضافه کردن داده‌ها و شبیه‌سازی‌های غیرواقعی به عرصه‌های علمی خدشه وارد کرد.

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات به وضعیت ایران در افزایش سهم تولید علم اشاره کرد و گفت: در ایران حتی افرادی که با امید افزایش سهم تولیدات علمی جهانی اقدام به انتشار مقاله در دانشگاه‌ها کردند، امروزه به این نتایج رسیدند که این روش اهداف جامعه را محقق نمی‌کند.

وی به نقش فناوری اطلاعات برای عبور از این بن بست اشاره کرد و گفت: باید به دنبال روش‌های اعتمادسازی بر اساس فناوری اطلاعات باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا