انرژی

بررسی مشکلات شرکت تولید نیروی برق حرارتی/دولت بابت رد دیون نیروگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کرد

امیری خامکانی نشست امروز کمیسیون انرژی را تشریح کرد:

عضوکمیسیون انرژی مجلس نشست امروز کمیسیون متبوعش با مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین امیری خامکانی در تشریح نشست امروز انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در نشست امروز کمیسیون حضور یافت و گزارشی از تولیدات برق حرارتی و مشکلات و میزان مطالبات و بدهی هایی که هم اکنون صنعت برق دارد، به اعضای کمیسیون ارائه داد.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه درحال حاضر صنعت برق به بانک ها،تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات و تولیدکنندگان برق و پیمانکاران بدهی دارد، افزود: مشکلی که در چند سال گذشته برای صنعت برق به وجود آمد این موضوع بود که نیروگاه ها برای رد دیون واگذار شد درحالی که پیش از این وزارت نیرو ؛گاز را مجانی می گرفت و تبدیل به برق می کرد و به مصرف کننده ارائه می داد.

وی ادامه داد:دولت بابت رد دیون نیروگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کرد،اما یک ریال به صنعت برق نداد اما در ازای آن صنعت برق باید برق همان نیروگاه هایی که تا دیروز تولید می کرد را می خرید.

همچنین بخوانید

۱۹هزار مگاوات نیرو برق حرارتی باید در طول برنامه ششم احداث شود

امیری خامکانی با بیان اینکه بین قیمت های تکلیفی و هزینه های تمام شده تفاوت وجود داشت، یادآور شد: متاسفانه دولت ردیف مابه التفاوت قیمت های تکلیفی و تمام شده را در ردیف بودجه نیاورده است و این برای صنعت برق مشکل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه براساس احکام برنامه ششم توسعه دولت باید ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر را به ۵ درصد سبد انرژی کشور برساند، افزود: درمجموع باید ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه و ۱۹ هزار مگاوات نیرو برق حرارتی در طول برنامه ششم احداث شود که در بخش حرارتی و تجدیدپذیر به سرمایه گذاری کلان نیاز داریم که بخش خصوصی داخلی و خارجی از طریق فاینانس باید برای سرمایه گذاری در این بخش ها ورود پیدا کنند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،از بررسی مشکلات پیش آمده بین سندیکای صنعت برق و وزارت نیرو و مشکل قراردادهایی که پیش از سال ۹۱ بسته شده و به دلیل تغییر نرخ ارز دچار بحران شده اند؛در نشست امروز کمیته نیرو کمیسیون متبوعش خبر داد./

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا