خودروصنعت، معدن، تجارت

خودروهای ماهیندرا در راه بازار ایران +قیمت

عظیم خودرو در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران از سه خودرو ایکس یو وی ۵٠٠ ،کی یو وی ١٠٠ و پیکاپ اسکورپیو ماهیندرا رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، بنا به قرارداد عظیم خودرو و ماهیندرا بنا شده عظیم خودرو همه محصولات ماهیندرا را در ایران تولید کند.

همچنین بخوانید

*بازار ایران برای ماهیندرا بازار استراتژیکی است

 پراوین شاه، مشاور ارشد گروه ماهیندرا در این مراسم با اشاره به اینکه ایران و هند با پیشینه تاریخی وسیع، طی ۲۰۰۰ سال گذشته تعاملات بسیاری را از طریق تجارت و فرهنگ با یکدیگر داشته اند همکاری های اقتصادی بین دو کشور طی ۲ دهه گذشته همواره رو به رشد بوده، تصریح کرد: حجم معاملات تجاری بین دو کشور از مرز ۹ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۶ عبور کرده است.

خودروهای ماهیندرا

او با بیان اینکه همچنین این انتظار می رود  با بازگشایی بندر چابهار فرصت های سرمایه گذاری دو کشور روز به روز افزایش یابد، ادامه داد: از آنجایی که اقتصاد های ایران و هند به طور وسیعی مکمل یکدیگر هستند ، همچنان فرصت های بسیار و بالقوه ای جهت همکاری های بین دو کشوروجود دارد. از این رو شرکت ماهیندرا تصمیم دارد تا با نگرشی مثبت به بازار ایران ورود پیدا کند.

پراوین شاه با بیان اینکه ما بالاترین رتبه فروش محصولات تراکتور دردنیا را با حضور در بازارهای بزرگ جهانی از جمله ژاپن، ترکیه، چین و آمریکا در اختیار داریم، اظهار کرد: در زمینه خودرو سازی با داشتن ۳۰ درصد از سهم بازار خودروهای اس یو وی هند و ۶۵ درصد خودروهای تجاری سبک شامل وانت رتبه های اول بازار را کسب کرده ایم. به گفته او آمار فروش سالیانه خودرو سازی ماهیندرا در هند حدود ۵۰۰۰۰۰  دستگاه خودرو اعم از سواری و سنگین (تا ۴۰ تن) است.

خودروهای ماهیندرا

مشاور ارشد ماهیندرا با اشاره به اینکه بازار ایران برای ما بازار استراتژیکی است، افزود: از آنجایی که این بازار به دنبال خودروهایی با دوام و مقرون به صرفه است این فرصت مناسبی  برای ما است تا محصولات با کیفیت خود را معرفی کنیم که در این راستا اخرین نسخه از محصولات خود شامل XUV500 بنزینی با گیر بکس اتوماتیک و برترین تکنولوژی ها و امکانات رفاهی و مشخصات فنی متناسب با هر نوع از جاده ها، KUV100 بنزینی با طراحی کم نظیر و جسورانه یک Compact SUV و نسل جدید وانت های دیزلی توربو شارژ با گیربکس دستی ۶ دنده ای و قابلیت بکسل ۲.۵ تنی را رونمایی می کنیم.

پراوین شاه خاطرنشان کرد: فروش این محصولات از ژوییه ۲۰۱۸ به بعد آغاز خواهد شد و ما همواره با شرکت عظیم خودرو در تلاش جهت آغاز تولید این محصولات با عمق ساخت داخل بالا در ایران هستیم .

 او ادامه داد: شرکت ماهیندرا خود را موظف به ارایه خدمات  پس از فروش و آموزشهای لازم مطابق با استاندارد های بین المللی می داند ضمن اینکه  مهندسان ما همواره در کنار تیم عظیم خودرو در جهت ارتقا زیرساخت های لازم، تجهیزات، آموزش، قطعات یدکی و … همکاری و نظارت خواهند کرد.

*داخلی سازی ماهیندرا هرچه سریعتر انجام شود

علاالدین بروجردی

بر اساس این گزارش، علاالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از این خودروها با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این خودرو به کشورهای توسعه یافته صادر شود، گفت: در تولید این خودروها باید استاندارد حفظ و ارتقا یابد و هرچه سریع تر نسبت به داخلی سازی آن ها نیز اقدام شود.

بابک وطن خواه، مدیرعامل صنایع تولیدی عظیم خودرو  نیز در ادامه این مراسم با اشاره به ورود ماهیندرا به ٢٠ صنعت دنیا،  اظهار کرد: در حال حاضر گردش مالی این شرکت حدود ١٨ میلیارد دلار است.

بابک وطن خواه

وی ادامه داد: در قرارداد عظیم خودرو با ماهیندرا تولید همه محصولات این شرکت پیش بینی شده و بر این اساس تولید سه خودرو از سال آینده در عظیم خودرو آغاز خواهد شد.

وطن خواه افزود: از امضای قرارداد تا شروع تولید بازه ١١ ماهه خواهیم داشت و با گشایش ثبت سفارش، تعداد محدودی خودرو  بر اساس تعهدات وارد می شود.

خودروهای ماهیندرا

*خودروهای جدیده با قیمت ۵٠ تا ۶٠ میلیون در راه بازار

رضا عظیمی رییس هیات مدیره عظیم خودرو نیز در این مراسم با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با همکاری دولت و مجلس روند تولید این خودروها به زیر ٨ ماه برسد تصریح کرد: تولیدات جدید این شرکت در  محدوده  قیمتی ۵٠ تا ۶٠ میلیون تومان با تیراژ هفت تا ١٠ هزار دستگاه خواهد بود.

رضا عظیمی

او محدوده قیمتی پیکاپ این شرکت را ٨٠ تا ٩٠ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: این شرکت سال ها خدمات پس از فروش سایر برندها را ارایه کرده و حال نوبت ارایه خدمات پس از فروش برای محصولات این شرکت است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا