بین الملل

اوراق قرضه آفریقای جنوبی با کاهش رتبه اعتباری افت کرد

اوراق قرضه دولتی آفریقای جنوبی به این دلیل که موسسه اس اند پی، رتبه اعتباری این کشور را کاهش داد و احتمال دارد موسسه مودی هم رتبه این کشور را کاهش دهد، تضعیف شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز دوشنبه  اوراق قرضه دولتی آفریقای جنوبی به این دلیل که موسسه اس اند پی، رتبه اعتباری این کشور را کاهش داد و احتمال دارد موسسه مودی هم رتبه این کشور را کاهش دهد، تضعیف شد.

رند (واحد پول افریقای جنوبی) که پس از انتشار اخبار روز جمعه ۲ درصد در برابر دلار سقوط کرده بود روز دوشنبه در تبادلات اولیه بهبود یافت و با ۰.۶۵ درصد بهبود نسبت به قیمت بسته شده روز جمعه خود در نیویورک، به نرخ ۱۴.۰۷۵۰ در برابر هر دلار رسید.

همچنین بخوانید

سود اوراق شاخص دولتی برای ارائه در ۲۰۲۶ با ۰.۶۵ درصد افزایش به ۹.۴ درصد رسید.

هر دو موسسه رتبه‌دهی اس‌اندپی و مودی به بدتر شدن چشم‌انداز رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری عمومی آفریقای جنوبی اشاره کردند.

مودی اعلام کرد که بررسی اقتصادی آفریقای جنوبی یه این موسسه اجازه می‌دهد تا میزان تمایل و توانایی مقامات این کشور را در  واکنش به فشارهای موجود از طریق اصلاحات مالی حمایت‌کننده از رشد اقتصادی که درآمدها را افزایش داده و هزینه‌کردها را محدود می‌کند، مورد آزمایش قرار دهد.

تحلیل‌گر ارشد مودی در امور آفریقای جنوبی، زوزانا بریکسوا، می‌گوید: دوره بررسی تا زمانی‌که سایز و نحوه تخصیص بودجه ۲۰۱۸ این کشور در فوریه آینده مشخص شود، طول خواهد کشید.

خزانه‌داری ملی روز شنبه اعلام کرد که سیاست‌گذاری‌های جدی و قاطعی را برای تقویت چهارچوب مالی آفریقا در بودجه سال اینده به کار خواهد گرفت.

روز دوشنبه بازارهای سهام آفریقا در مقادیر پایین‌تری باز شدند و شاخص ۴۰ سهام برتر بورس جی‌اس‌ای ۰.۲ درصد افت کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا