امور زیربناییراه و ساختمان

در پروژه بندر شهید بهشتی به قرارگاه خاتم الانبیا هیچ بدهی نداریم

مدیر کل سازمان بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: طلب قرارگاه خاتم الانبیا در فاز یک بندر شهید بهشتی تسویه شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، بهروز آقایی در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح توسعه بندر شهید بهشتی و زیرساخت‌های سواحل مکران با اشاره به افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی در هفته آ‌ینده با حضور برخی از مقامات اظهار داشت:‌ در طرح توسعه بندر شهید بهشتی ۵ فاز تعریف شده است که با اجرای این ۵ فاز ظرفیت این بندر به ۸۵ میلیون تن می‌رسد.

وی با اشاره به استقرار گمرک و تجهیزات گمرکی در بندر شهید بهشتی اظهار داشت: تمام روند ورود و خروج کالا در بندر شهید بهشتی و استان سیستان و بلوچستان از طریق گمرک ایران کنترل می‌شود و هیچ کالایی نیست که بدون نظارت گمرک از کشور خارج شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تجهیزات گمرکی در مبادی خروجی بندر شهید بهشتی فعال هستند، گفت:‌ فاز یک بندر شهید بهشتی با تمام تجهیزات به افتتاح می‌رسد.

آقایی درباره ورود و خروج کالا از طریق لنج‌ها توسط بومیان این منطقه گفت: طول سواحل استان سیستان بلوچستان ۵۴۱ کیلومتر است و در این وسعت ۶ موج شکن برای دسترسی شناورهای سنتی به دریا ایجاد شده است.

وی افزود: یکی از راه‌های افزایش جمعیت در نقاطی که تراکم جمعیت به صفر رسیده است همین ایجاد موج شکن‌ها است که می‌تواند محل درآمد لنج داران محسوب شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعرفه‌های دریایی در همه بنادر کشور یکسان است، گفت: تعرفه‌ها از طریق سازمان بنادر به روز می‌شود و قابلیت تعدیل و تقلیل تعرفه‌ها وجود دارد.

آقایی با اشاره به ورود قرارگاه خاتم الانبیا به فاز یک بندر شهید بهشتی در چابهار اظهار داشت: در حال حاضر هیچ بدهی به قرارگاه خاتم الانبیا نداریم و شاید در قسمت‌هایی به دلیل طولانی بودن قرارداد بین سازمان بنادر و قرارگاه، اسناد مالی در گردش وجود دارد اما هیچ صورت وضعیتی که پرداخت نکرده باشیم نیست. تمام پرداخت‌ها به قرارگاه نقدی است و از اسناد خزانه استفاده نمی‌شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا