تجارتصنعت، معدن، تجارت

مشکل انتقال پول پتروشیمی‌ها از چین به ایران در سند بارنامه‌ها است/ بارنامه محصولات در فجیره و ابوظبی صادر می‌شود

رئیس‌ اتاق بازرگانی ایران و چین خبرداد:

اسدالله عسگراولادی گفت: مشکل‌ اصلی برای وصول مطالبات موضوع پولشویی‌ است زیرا پتروشیمی‌ها سند بارنامه محصولات خود را از فجیره و ابوظبی صادر می‌کنند و همین سند بارنامه‌ها باعث شده تا چینی‌ها مطالبات پتروشیمی‌ها را ندهند و بگویند این پول باید به حساب بانکی در فجیره یا ابوظبی واریز شود نه به ایران.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسدالله عسگراولادی، رئیس‌ اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در خصوص مشکلات به وجود آمده در انتقال بانکی وجوه پتروشیمی‌ها از چین به ایران اظهار داشت: چندی پیش نماینده بانک مرکزی به چین سفر کرد و اعلام شد که به زودی این موضوع حل خواهد شد.

وی گفت: مشکل‌ اصلی برای وصول مطالبات موضوع پولشویی‌ است زیرا پتروشیمی‌ها سند بارنامه محصولات خود را از فجیره و ابوظبی صادر می‌کنند و همین سند بارنامه‌ها باعث شده تا چینی‌ها مطالبات پتروشیمی‌ها را ندهند و بگویند این پول باید به حساب بانکی در فجیره یا ابوظبی واریز شود نه به ایران.

وی افزود: البته به لحاظ قانونی نیز حق با آنهاست زیرا جنسی که باید از ایران بار می‌شد از ابوظبی ارسال شده و بهانه چینی‌ها هم درست است و اشتباه از سوی شرکت های پتروشیمی‌ ایران بوده است.

عسگراولادی با بیان اینکه برای دانشجویان ما در چین و مالزی نیز مشکلاتی به وجود آمده، گفت: خانواده‌های این دانشجویان برای دیدار فرزندان خود به این کشورها سفر می‌کردند اما از چین و مالزی اقدام به خرید کالا کرده و آن را به ایران ارسال کردند.

وی با بیان اینکه این موضوع از قبل بوده و به سفر ترامپ مربوط نمی‌شود، افزود: خانواده‌ای ۱۰۰هزار دلار همراه خود به چین می‌برد و آنجا کالا تهیه می‌کند و آنرا به ایران بار می‌کند این در حالی است که مالیات آنرا نمی پردازد.

رئیس‌اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین گفت: البته مشکل دانشجویان در حال‌ حل شدن است اما گرفتاری اصلی مربوط به تحریم‌های بانکی است که همچنان ادامه دارد.

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا