انرژی

بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان به بهره برداری رسید

مجری طرح های توسعه سرمایه گذاری خصوصی شرکت برق حرارتی خبر داد:

مهدی خباز پیشه اعلام کرد: با بهره برداری از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان در استان خوزستان به ظرفیت۱۶۰ مگاوات و با سنکرون بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان، این نیروگاه به طور کامل وارد مدار برق کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت برق حرارتی، مهدی خباز پیشه، ضمن بیان این خبر افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان که در قالب ۲ واحد گاز و یک واحد بخار در استان خوزستان با مشارکت شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و شرکت مپنا احداث شده، هشتاد و یکمین واحد نیروگاهی است که توسط بخش خصوصی در کشور احداث می شود.

وی خاطر نشان کرد: بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان، شامل دو واحد گازی ۱۶۶ مگاواتی به ظرفیت کل ۳۳۲ مگاوات در سال ۹۵ به طور کامل سنکرون و وارد مدار برق کشور شده است و بخش بخار آن در قالب قرارداد طرح های نیروگاه هایی که قبلا بخش گاز آن، احداث شده است، عملیاتی گردید.

همچنین بخوانید

مجری طرح های توسعه سرمایه گذاری افزود: این نیروگاه دارای یک مخزن سوخت ۳۳ هزار مترمکعبی جهت ذخیره سوخت در ایام سرد سال است که می تواند تا ۴۵ روز می توانند سوخت نیروگاه را تامین نمایند.

به گفته این مقام مسئول، پیمانکار اصلی این پروژه شرکت مپناست که در ساخت این نیروگاه از بویلرهای بازیافت حرارتی و سیستم های خنک کننده اصلی از نوع کندانسور هوایی( ACC ) استفاده کرده است.

شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار در کیلومتر ۲۰ جاده بهبهان-رامهرمز در شهرستان بهبهان واقع شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا