صنعت، معدن، تجارت

عدم تدوین استراتژی‌های لازم برای نقش‌آفرینی زنان در توسعه

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به عدم تدوین استراتژی‌های لازم برای نقش‌آفرینی زنان در توسعه گفت: از توان زنان باید در توسعه اقتصادی استفاده شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، یلدا راهدار در همایش ملی زنان و توسعه در اتاق بازرگانی شیراز، با بیان اینکه اعتقاد داریم در کشور، رشد و توسعه عموما به جای یکدیگر به کار برده می شود، گفت: در طول سالهای گذشته، تلاش کردیم تا اعداد و ارقام حضور زنان در برخی مراکز را افزایش دهیم؛ اگرچه در جهت توسعه یافتگی جامعه و حضور زنان در بطن آن و نیز ایفای نقش اصلی آنها برای کمک به توسعه، تلاش خاصی صورت نگرفته است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: هویت اجتماعی و اقتصادی زنان در بتن جامعه، یکی از مسائل مهم به شمار می رود، بنابراین در شرایطی که در بمباران تبلیغاتی فضاهای فیزیکی و مجازی قرار داریم، باید به نقش زنان در توسعه پرداخته و استراتژی هایی را تدوین کنیم تا از توان ۵۰ درصد نیروی انسانی کشور، بهره برداری بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید به صورت متوازن صورت گیرد؛ چراکه اگر تنها به یک بعد از توسعه امور توجه کنیم، آن زمان جامعه رشدیافته ولی نامتوازن شکل می گیرد؛ در حالیکه همه این موارد باید به صورت توامان مورد برنامه ریزی قرار گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا