بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مدیریت دخل‌وخرج خود را به تلفن همراه‌تان بسپارید / بررسی استارت‌آپ مدیریت مالی نیوُ

ماهنامه عصر تراکنش / برنامه‌ریزی مالی کوچک و بزرگ نمی‌­شناسد. فرقی نمی‌کند کسب‌وکاری با ارزش چند میلیارد تومان دارید یا دانشجویی ساده هستید که نه درآمد مشخص دارید و نه مخارج منظم. بدون برنامه‌ریزی مالی نمی‌توان به هیچ هدفی دست پیدا کرد. از همان زمان که کامپیوترها و نرم‌افزارها راه خود را به بازار پیدا کردند، سروکله برنامه‌های حسابداری شخصی نیز پیدا شد و عده زیادی از مردم دفترهای سنگین بدهکاری و بستانکاری را رها کردند و تحول بزرگی در مدیریت مالی کسب‌وکارهای بزرگ رخ داد.

در این میان‌، مدیریت مالی کسب‌وکارهای کوچک و مدیریت مخارج شخصی به همان شیوه سنتی خودش باقی ماند تا زمانی که تلفن‌های هوشمند وارد بازار شدند. به‌مرور نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی نیز طراحی شدند و رشد پیدا کردند.

نیوُ، یکی از همین نرم‌افزارهای مدیریت مالی یا PFM است. این نرم‌افزار می‌تواند پیامک‌های بانکی شما را بخواند، از هزینه‌ها و دریافتی‌های شما گزارش تهیه کند و به شما نشان دهد در ماه گذشته در چه دسته‌ای از مخارج بیشترین هزینه را داشتید و از همه آنها خروجی اکسل بیرون دهد. نیوُ در حال حاضر به چهار بانک آینده، انصار، پست‌بانک و تجارت متصل است و می‌تواند به‌صورت مستقیم هم پیامک‌های بانکی این بانک‌ها را بخواند و هم دسترسی به اطلاعات تراکنش داشته باشد. در این صورت دیگر حتی لازم نیست به نیوُ بگویید تراکنشی که انجام شده، خرید پوشاک بوده یا پرداخت قبض؛ این برنامه به‌صورت خودکار این موارد را ثبت می‌کند. کلمه نیوُ در زبان فارسی به معنی شجاع و دلیر است و در عین حال هم‌نام یکی از دوربین‌های ترازیاب نیز هست.

بانیان این نرم‌افزار راه طولانی را برای پایه‌گذاری استارت‌آپ خود طی کرده‌اند و برنامه‌های بلندمدت زیادی هم برای توسعه آن در ذهن دارند. یک صبح پاییزی به دفتر آنها سر زدیم و از برنامه‌های آنها جویا شدیم.

نیوُ چه تعداد کاربر دارد؟

به گفته صاحبان نرم‌افزار نیوُ، این استارت‌آپ از ابتدای شروع فعالیت خود تاکنون چیزی حدود ۴۰۰ هزار نصب داشته است. این برنامه روزانه بیشتر از ۱۷ هزار و ماهانه ۶۰ هزار کاربر فعال دارد.

 

تولد نیوُ از روی خاکسترهای یک کسب‌وکار ورشکسته

علیرضا علی‌دوست بنیانگذار استارت‌آپ نیوُ است. او شروع این نرم‌افزار را از اواخر سال ۹۲ می‌داند. در آن زمان او و مریم محمدی (که اکنون مسئول توسعه‌دهنده وب نیوُ و هم‌بنیانگذار است) در شرکتی که تولید نرم‌افزارهای مالی اداری را به عهده داشت، مشغول فعالیت بودند. علی‌دوست می‌گوید: «روزهای کاری آخر در دفتر بود که خانم محمدی نرم‌افزاری دانلود کرد که حساب‌های شخصی را مدیریت می‌کرد. فکر کردیم این نیاز برای همه هست و افراد زیادی هستند که می‌خواهند مخارج شخصی خود را مدیریت کنند.»

علیرضا علی‌دوست، مدیر استارت‌آپ نیوُ

در نتیجه از فروردین ۹۳ طراحی نیوُ شروع شد و در نهایت تلاش‌های گروه اولیه نیوُ آذر همان سال نتیجه داد و این برنامه، به عرضه عمومی رسید. علی‌دوست می‌گوید: «آن زمان ما تصور متفاوتی داشتیم. فکر می‌کردیم در عرض چند ماه می‌توان ۲۰۰ هزار کاربر جمع کرد. از هر کدام هم که پنج هزار تومان بابت نصب برنامه دریافت کنیم، درآمد زیادی به‌دست می‌آوریم. اما هرچه جلوتر رفتیم مسیر برای ما روشن‌تر شد و نگاه پخته‌تری نسبت به هدف‌مان پیدا کردیم. حالا می‌دانیم راهی که رفته‌ایم خیلی طولانی‌تر است و جای رشد زیادی داریم.»

نیوُ بازار بزرگی دارد، اما در این فضا رقیبان زیادی هم وجود دارد. نرم‌افزارهای مدیریت مالی شخصی یا PFM‌ها کم نیستند. علی‌دوست درباره وجه ‌تمایز نیوُ با سایر PFMها می‌گوید: «هر کدام از PFMها هدف خاصی را دنبال می‌کنند و مخاطبان خاص خود را دارند. اما اگر بخواهیم به مزیت‌های رقابتی نیوُ اشاره کنیم، می‌توانیم سه مورد را نام ببریم. نخست سادگی فضای نرم‌افزار است. نیوُ محیط ساده‌ای دارد و کاربران به‌راحتی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. ویژگی دوم قابلیت اشتراک‌گذاری و حساب ابری است. کاربران گاهی می‌خواهند مخارج را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. مانند زوجی که می‌خواهند حساب‌وکتاب خانه را در تلفن همراه خود به‌صورت مشترک داشته باشند؛ همسایه‌هایی که می‌خواهند از هزینه‌های ساختمانی مطلع باشند و کارکنان شرکتی که می‌خواهند به ثبت درآمد و مخارج روزانه دسترسی داشته باشند. با حساب ابری کاربران می‌توانند نیوُ  را روی کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت به‌همراه داشته باشند و از محیط‌های مختلفی به نرم‌افزار دسترسی پیدا کنند. آخرین ویژگی نیوُ نیز ارتباط با بانک‌هاست که می‌تواند کار ثبت و دسته‌بندی مخارج کاربر را به‌شدت ساده کند.»

فعالیت‌های نیوُ از ابتدا تاکنون:

کسب رتبه اول در مسابقه اپ‌تلنت

کسب رتبه اول در مسابقه توسن‌بوم

کسب رتبه اول در همایش برنامه‌نویسان آی‌اواس در سال ۹۶

جزء ۱۰ استارت‌آپ برگزیده در بخش الکام‌استارز نمایشگاه الکامپ در سال‌های ۹۵ و ۹۶

راهیابی به نمایشگاه سبیت آلمان در سال ۲۰۱۷

راهیابی به نمایشگاه جیتکس دبی در سال ۲۰۱۷

نیوُ در حال حاضر یک سرمایه‌گذار خطرپذیر دارد و دوره شتاب‌دهی خود را در شتاب‌دهنده دیموند در سال ۹۴ گذرانده است.

 

کسب‌وکارهای کوچک، مخاطبان اصلی نیوُ

اما مخاطبان نیوُ چه کسانی هستند؟ این برنامه بیشتر از هر چیز برای چه قشری از جامعه کاربرد دارد؟ کسب‌وکارهای کوچک؟ زنان خانه‌دار؟ یا افرادی که می‌خواهند برای اهداف مالی کوتاه‌مدت خود مانند ازدواج، سفر، خرید ماشین یا خانه برنامه‌ریزی داشته باشند؟ علی‌دوست می‌گوید:‌ «درست است که قشرهای مختلف جامعه ابزار نرم‌افزاری متفاوتی نیاز دارند. به‌عنوان مثال، صاحبان کسب‌وکار به ابزارهای بیشتری در برنامه نیاز دارند و دانشجوهایی که تنها می‌خواهند مخارج خود را ثبت کنند، ابزارهای ساده‌تری می‌خواهند. کاربران ما عمدتا به همین دسته دانشجوها، سرپرست خانواده و صاحبان کسب‌وکار تقسیم می‌شوند.»

او درباره اکثریت مخاطبان توضیح می‌دهد: «برای ما نیز جالب توجه بود، وقتی متوجه شدیم بیشتر کسب‌وکارهای کوچک هستند که از نیوُ استفاده می‌کنند. اغلب آنها بیش از اینکه به‌دنبال ثبت هزینه‌ها و درآمدهای خود باشند، در پی کشف هستند و می‌خواهند بدانند در چه بخش‌هایی بیشترین هزینه را داشته‌اند و درآمد آنها بیشتر از چه طریقی کسب شده است و به چه افرادی بدهکار و از چه کسانی طلبکار هستند.»

به گفته علی‌دوست هدف گروه نیوُ نیز این است که بتواند این برنامه را بر اساس نیاز کاربران شخصی‌سازی کند. در این صورت هم نیاز افرادی که به ابزارهای کمتر و محیط ساده‌تر نیاز دارند، برآورده می‌شود و هم کسانی که به ابزارهای پیچیده‌تر نیاز دارند، به خواسته خود می­رسند.

محمدی اما به نکته دیگری اشاره دارد و معتقد است سبک ‌زندگی و میزان علاقه‌مندی مخاطبان به مدیریت مالی از الزامات اصلی استفاده از  نیوُ است. او می‌گوید: «شما زمانی دنبال برنامه‌های مراقبت از سلامت هستید و آنها را روی تلفن خود نصب می‌کنید که به اهمیت این مساله پی برده باشید. قطعا افرادی برنامه‌های مراقبت از سلامت را نصب می‌کنند که در پی سلامتی خود هستند، نه کسانی که به این مساله توجهی ندارند. در مدیریت مالی هم وضع به همین صورت است. افرادی به‌دنبال مدیریت مخارج خود هستند که این نیاز را حس می‌کنند.»

البته باید در نظر داشت افرادی که مدیریت مالی مشخصی ندارند، بیش از هر چیز به نرم‌افزارهای مدیریت مالی نیاز پیدا می‌کنند، همان‌طور که آنهایی که مراقب سلامتی خود نیستند، به برنامه‌های سلامت بیشتر نیاز پیدا می‌کنند.

 

تحلیل رفتار اقتصادی کاربران؛ هدف نهایی نیوُ

به عقیده تیم نیوُ کلید موفقیت در تمرکز است. به همین علت تمام انرژی و وقت آنها صرف نیوُ می‌شود و به غیر از آن اپلیکیشن و ایده جانبی دیگری در دست ندارند. به گفته مریم محمدی، هم‌بنیانگذار نیوُ، این برنامه در حال حاضر سه نسخه اندروید، وب و آی‌اواس دارد و قرار است سرویس‌های بیشتری به نسخه‌های خود اضافه کند. او می‌گوید: «ما دنبال این هستیم که نیوُ بیشتر از اینکه یک حسابدار شخصی باشد، به کاربران راهکار ارائه کند. یعنی هوش مصنوعی در این میان باشد که بتواند رفتار اقتصادی کاربران را بر اساس مخارجش تحلیل کند و نه‌تنها از آنها گزارش تهیه کند، بلکه راهکار هم بدهد.» محمدی اضافه می‌کند:‌ «می‌خواهیم کاربران متوجه تاثیری که نیوُ روی مدیریت مالی آنها می‌گذارد، بشوند.»

علی‌دوست نیز درباره برنامه‌های نیوُ در زمینه هوش مصنوعی می‌گوید: «با اطلاعاتی که کاربر به‌صورت دستی وارد می‌کند، نمی‌توان کار زیادی انجام داد. مهم اطلاعاتی است که بانک به‌صورت شرح تراکنش در اختیار ما قرار می‌دهد. در این صورت تنها کاری که از کاربر می‌خواهیم این است که به ما اطلاع دهد پذیرنده چه کسی بوده است. بانک‌هایی هم که با آنها در حال همکاری هستیم، به ما اطلاعات زیادی درباره پذیرنده نمی‌دهند. خود ما اطلاعات تراکنش را برمی‌داریم و با مطالعه آن تحلیل می‌کنیم.»

از برنامه‌های دیگر این برنامه این است که بتواند گزارش کاملی به کاربر ارائه دهد. علی‌دوست می‌گوید:‌ «قدم اول ما این است که پذیرنده‌ها را شناسایی کنیم. قدم دوم تحلیل داده‌هاست. مثلا به کاربر اخطار دهیم در ماه گذشته هزینه زیادی صرف رستوران و کافی‌شاپ کرده است. فرد کارمندی که حقوق ماهیانه دارد و باید مخارج خانواده را کنترل کند، باید در همه مخارج تعادل را حفظ کند. بنابراین می‌خواهیم با در نظر داشتن نوع کیف‌پول و هدف مخاطب، برنامه‌ریزی مالی او را برایش مشخص کنیم.»

محمدی نیز درباره هدف‌گذاری مخاطبان توضیح می‌دهد: «در حال حاضر در برنامه یک بخش پس‌انداز وجود دارد که مخاطب آن را مشخص می‌کند و برنامه طبق هدف او به وی توضیح می‌دهد که برای رسیدن به این حجم پول چطور می‌تواند برنامه‌ریزی مالی داشته باشد. این بیشتر برای افرادی است که می‌خواهند به اهداف کوتاه‌مدت مالی خود برسند. به‌عنوان مثال، ماشین بخرند یا ازدواج کنند یا کسب‌وکار خود را گسترش دهند. ما همچنین می‌خواهیم به نقطه‌ای برسیم که اطلاع‌رسانی را نیز در خود داشته باشیم. به‌عنوان مثال، زمانی که می‌دانیم کاربر بخشی از بودجه خود را کم دارد، به او اطلاع دهیم چه بانکی، چه سرویسی ارائه می‌کند تا با کمک آن بتواند بودجه خود را افزایش دهد.»

 

پرداخت که نیست، چالشی هم نیست

نیوُ شاید جزء معدود استارت‌آپ‌های فین‌تکی باشد که با رگولاتوری و نهادهای دولتی چالش و برخوردی نداشته است. علی‌دوست علت را در نبود امکان پرداخت می‌داند. او می‌گوید: «جنس کار ما به‌گونه‌ای بود که با خود پول سروکار نداشتیم. نه کیف‌ پول بودیم و نه لازم بود امکان پرداخت آنلاین در اختیار کاربران قرار دهیم. به همین علت چالشی در زمینه رگولاتوری نداشتیم. مشکل بسیاری از استارت‌آپ‌های فین‌تکی این است که آنها اول باید با بانک‌ها به توافق برسند و بعد می‌توانند کاربر جذب کنند، در حالی که ما لزوما نیازی به اتصال به بانک‌ها نداشتیم و از این جهت نیوُ ارزش بیشتری داشت.»

با این حال بزرگ‌ترین چالش نیوُ رگولاتوری نیست، بلکه بانک‌ها هستند. به گفته مدیر این استارت‌آپ مدیریت مالی، فرایند ورود به بانک‌ها دشوار است و انرژی زیادی از اعضای این گروه می‌گیرد. او می‌گوید: «ما با مجموعه‌های زیادی مذاکره کردیم. هر کدام از آنها شیوه خاص خود را برای تعامل دارند و ما باید تلاش کنیم انعطاف زیادی داشته باشیم. همکاری ما با پروژه توسن‌بوم توانسته دو بانک را در اختیار ما قرار دهد، ولی اگر بتواند خود را به بانک‌های بیشتری متصل کند، با بیش از هفت یا هشت بانک در تعامل خواهیم بود.»

علی‌دوست درباره بانکداری آزاد می‌گوید: «البته چالش‌هایی هم در زمینه ارائه openAPI داریم. خود بانک‌ها هم نمی‌دانند آیا بانک مرکزی به آنها مجوز می‌دهد API ارائه کنند یا خیر. با این همه، به‌مرور بازیگران بیشتری به این مجموعه ورود پیدا می‌کنند. این فرایند در حال تغییر و تسهیل شدن است و امیدواریم چالش‌های حقوقی و قانونی در این زمینه رفع شود.»

نیوُ راهی طولانی، ولی روشن در پیش دارد و تا عملی ‌شدن همه برنامه‌هایی که صاحبان این استارت‌آپ در ذهن خود دارند، مسیر طولانی در پیش است، اما کلید موفقیت آنها می‌تواند در نیاز همه به مدیریت مالی باشد. هیچ‌کس از مدیریت مالی بی‌نیاز نیست و در دوره‌ای که نرم‌افزارها مدیریت ابعاد مختلف زندگی را به‌عهده دارند، داشتن برنامه مدیریت مالی می‌تواند در اولویت باشد.

با گروه نیوُ بیشتر آشنا شوید:

علی‌رضا علی‌دوست/ مدیرعامل نیوُ/ متولد ۶۴/ کارشناس نرم‌افزار

مریم محمدی/ هم‌بنیانگذار و توسعه‌دهنده وب/ متولد ۶۵/ کارشناس نرم‌افزار

فرزاد روحانی/ توسعه‌دهنده نسخه آی‌اواس/ متولد ۶۶/ کارشناس نرم‌افزار

راحیل محمدی/ بازاریاب دیجیتال نیوُ/ متولد ۶۶/ کارشناس مهندسی شیمی

نوید انواری/ طراح UI و UX/ متولد ۷۱/ کارشناس ارتباط تصویری

 

با نرم‌افزارهای مدیریت مالی دیگر آشنا شوید:

 

پولام

پولام یک اپلیکشین مدیریت هزینه‌های فردی (PFM) است. پولام با اتصال به بانک‌ها، از یک سو به کاربر کمک می‌کند تا بتواند هوشمندانه‌تر هزینه کرده و بیشتر صرفه‌جویی کند و از سوی دیگر با استفاده از اطلاعات تراکنش کاربران و آنالیز آن‌ها، خدماتی را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند کسب‌وکارهای جدید تعریف کرده و ریسک کسب‌وکارهای موجود خود را کاهش دهند. این نرم‌افزار از سال ۹۵ کار خود را آغاز کرده است و مهدی عبادی، مهدی آزادی و فرزاد مقدم از فعالان آن هستند.

 

دراپز

دراپز هر روز به حساب بانکی متصل شده شما سر می‌زند و رفتار مالی شما را تحلیل می‌کند و بر اساس یک الگوریتم فراابتکاری تعیین می‌کند چه مبالغی را در چه زمان‌هایی می‌تواند برای شما به‌صورت خرد خرد و پویا پس‌انداز کند. الگوریتم دراپز این مبالغ را به‌گونه‌ای تعیین می‌کند که علاوه بر تأمین مبلغ هدف پس‌انداز شما، مشکلی برای تأمین هزینه‌های ضروری و روزمره شما ایجاد نکند.

این مبالغ به‌صورت خودکار در بانک شما پس‌انداز می‌شوند و بنابراین نیاز نیست برای انتقال آن‌ها یا پس‌انداز کردن آن‌ها کار دیگری انجام دهید. ضمناً هر زمان که به پس‌انداز خود نیاز داشتید، می‌توانید از طریق پنل تحت وب و در آینده‌ای نزدیک از طریق اپلیکیشن موبایل دراپز، مبلغ موردنیاز خود را برداشت کنید. علاوه بر آن، گزارش‌های کاملی از وضعیت حساب دراپز شما در پنل تحت وب و همین‌طور اپلیکیشن موبایل دراپز در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید نظارت و مدیریت دقیقی بر پس‌اندازهای خود داشته باشید. این استارت‌آپ کار خود را از سال ۹۴ آغاز کرد و یک سال بعد توانست شرکت دراپز را تأسیس کند. ارسلان یارویسی مدیرعامل دراپز است و محمدسجاد فلاح به عنوان مدیر فنی و امید جعفری متقی به عنوان مدیر محصول از هم‌بنیان‌گذاران این استارت‌آپ هستند.

 

فاکتورکن

فاکتورکن اولین نرم‌افزار حسابداری و صدور فاکتور آنلاین است که با راه‌حل ساده و شیوه‌ای نوین و حتی بدون نیاز به دانش حسابداری می‌تواند فعالیت‌های حسابداری و انبارداری و مدیریت مشتریان را انجام دهد. این سیستم به‌صورت ابری روی تمامی پلتفرم‌ها کار می‌کند و کابر می‌تواند به‌صورت آنلاین از خدماتی مانند صدور فاکتور فروش و خرید، پرداخت آنلاین فاکتورها، مدیریت مشتریان و فاکتورهای صادر شده، نمایش صورتحساب هر مشتری، یادآوری بدهی به مشتری و یادآوری چک‌ها، انبارداری و نمایش هر محصول به‌صورت جداگانه استفاده کند. این نرم‌افزار یک نسخه آفلاین هم دارد که زمانی که شما به اینترنت دسترسی ندارید قابل‌استفاده است. دراپز از سال ۹۴ مشغول فعالیت است و دو هم‌بنیان‌گذار با نام‌های مهدی معتمدی و حسین دهنوی دارد.

 

نرم‌افزار حسابداری کسبه

گروه نرم‌افزاری کسبه به‌صورت تخصصی روی توسعه نرم‌افزارهای مالی و حسابداری برای پلتفرم‌های مختلف، به ویژه اندروید و ویندوز فعالیت می‌کند. یکی از نرم‌افزارهای تحت موبایل توسعه‌یافته توسط تیم کسبه، نرم‌افزار «حسابداری جیبی کسبه» است که به‌منظور مدیریت امور مالی و حسابداری فروشگاه‌ها و کسبه طراحی شده است. محصول دیگر این مجموعه با نام «حسابداری فروشگاهی کسبه» علاوه بر مدیریت فروشگاه، امکان فراخوانی سرویس‌های بانکی مانند انتقال وجه را مستقیماً از طریق نرم‌افزار در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین نرم‌افزار «دفتر چک + بانک» جهت مدیریت چک‌های بانکی به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده است.

نرم‌افزارهای تحت ویندوز، طیف وسیعی از مشاغل شامل مراکز خریدوفروش، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، دفاتر بیمه، آژانس‌های املاک، آتلیه‌های عکاسی و غیره را تحت پوشش قرار می‌دهد. با توجه به رابط کاربری فوق‌العاده کارآمد محصولات طراحی شده توسط تیم کسبه، کاربران به‌راحتی و بدون نیاز به حسابدار می‌توانند امور مالی خود را مدیریت کند. سعید خلفی‌راد، بنیان‌گذار این نرم‌افزار از سال ۹۲، کسبه را راه‌اندازی کرده است.

 

حسابداری شخصی پارمیس

حسابداری شخصی پارمیس همراه، اپلیکیشن رایگان حسابداری موبایل برای پلت‌فرم‌های اندروید و iOS و اولین برنامه مالی ایرانی با قابلیت پشتیبانی از زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی است که با داشتن قابلیت‌های کاربردی متنوع نظیر مدیریت هزینه‌ها، درآمدها، بانک‌ها و صندوق‌ها، چک‌ها، وام و اقساط، امکان مدیریت صحیح هزینه و درآمدها را برای تمام افراد و اعضای خانواده فراهم می‌کند.

با نرم‌افزار حسابداری پارمیس همراه کاربران می‌توانند حسابدار شخصی خود باشند، هزینه‌ها و درآمدها را ثبت کنند و علاوه‌‌بر قابلیت‌هایی نظیر بودجه‌بندی، مدیریت وام، چک، اقساط، حساب‌های بانکی و غیره می‌توانند با استفاده از امکانات گسترده این نرم‌افزار کاربردی، انواع گزارش‌های مخارج خود و خانواده‌ را به تفکیک تهیه کنند. این نرم‌افزار زیرمجموعه شرکت پارمیس و با مدیریت مظاهر مرجانی از سال ۹۲ مشغول فعالیت است.

 

آنالیزا

تیم آنالیزا با هدف آسان‌سازی مدیریت مالی شخصی و القای حس آزادی مالی وارد بازار شده است. اپلیکیشن آنالیزا، با استفاده از پیامک‌های بانکی، ورود و خروج سرمایه به حساب شما را گزارش می‌دهد. البته شما می‌توانید تراکنش‌های خودتان را به‌صورت دستی هم وارد کنید. با آنالیزا به راحتی می‌توانید بفهمید هزینه‌ها و سرمایه‌های زندگی‌تان چقدر است و تصویر کلی امور مالی شما به چه صورتی است. این استارت‌آپ از سال ۹۵ وارد بازار شده است و دو هم‌بنیان‌گذار با نام‌های مهیار کرمی و فهیم‌پور دارد.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا