بورسبورس اوراق

افزایش ۲۷ درصدی ارزش معاملات در بورس تهران

سه صنعت «استخراج کانه های فلزی» با ۱ / ۲۱ درصد، «فلزات اساسی» با ۲۰ درصد و فراورده های نفتی با ۷ / ۱۲ درصد بیشترین ارزش و «استخراج کانه های فلزی» با ۳ / ۱۹ درصد، « محصولات شیمیایی » با ۲ / ۱۹ درصد و «فلزات اساسی» با ۱ / ۱۶درصد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.
گزارش هفتگی بررسی بازارها، نمایی از کل بازار اوراق بهادار کشور و وضعیت بورس‌ های شناخته‌شده را نشان می‌دهد که به صورت هفتگی منتشر می‌شود. در این گزارش روند شاخص‌ های اصلی، ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات، بازدهی بورس بر حسب ریال، دلار و یورو در بازه ها‌ی زمانی متفاوت بررسی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL) به نقل از روابط عمومی بورس تهران و براساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می شود، در هفته منتهی به ۸ آذر ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهار­شنبه مورخ ۸ آذر۱۳۹۶ به عدد ۹۱۱۵۲ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۱۸۱۳ واحد افزایش داشته است.
 در این هفته حجم معاملات ۳۵۸۶ میلیون سهم و ارزش آن ۸۸۳۲ میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۵ و ۲۷ درصد افزایش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد ۳۶۳۵۸۰۹ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.
همچنین از ابتدای سال ۹۶ تا مورخ 24 آبان ماه، شاخص کل با 18 درصد افزایش به رقم ۹۱۱۵۲ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با ۱ / 12 درصد افزایش عدد ۱۷۶۲۳ واحد را تجربه کرد.
سه صنعت «استخراج کانه های فلزی» با ۱ / 21 درصد، «فلزات اساسی» با ۲۰ درصد و فراورده های نفتی با ۷ / 12 درصد بیشترین ارزش و «استخراج کانه های فلزی» با ۳ / ۱۹ درصد، « محصولات شیمیایی » با ۲ / 19 درصد و «فلزات اساسی» با ۱ / 16درصد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.
 بر این اساس در ۳۰ روز منتهی به ۸ آذرماه ۱۳۹۶، صنعت محصولات چوبی » با بازدهی ۳ / 13 + درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت « ساخت محصولات فلزی» با افت با ۵ / 17 – درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.
همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس نیویورک (DJ INDUSTRIAL) با رشد ۲ / ۱ درصدی بیشترین بازدهی، شاخص بورس بمبئی (BSE 30) با افت ۳ / ۲ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند. علاوه بر موارد فوق، بازدهی بورس تهران، فرابورس ایران، نرخ ارز و طلا به صورت هفتگی و ماهانه در اختیار خواننده قرار دارد. صنایع و شرکت‌ های با بیشترین تأثیر بر شاخص، معاملات به تفکیک صنایع، ریسک و بازدهی صنایع نیز از دیگر اطلاعات ارایه ‌شده در این گزارش است.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا